“خانم محبی شما خیلی اضافه وزن دارید. یا باید وزنتان را کم کنید یا اینکه منتظر وخیم تر شدن شرایطتان باشید.” این عین کلماتی است که پزشک به من گفت. و با همین کلمات انگیزه کاهش وزن را در من ایجاد کرد. من ۳۵ سال از ۴۳ سال عمرم را با چاقی گذرانده بودم. مدام رژیم های مختلف را امتحان می کردم و همیشه همین برنامه تکرار می شد، وزن کم می کردم و بعد از مدتی دوباره به پرخوری روی می آوردم و دوباره وزنم به اندازه قبلی بر می گشت. د ر چهار سال گذشته به دیابت نوع دو و فشار خون بالا مبتلا شدم. می ترسیذم که دیابت بر روی بینایی و کلیه هایم تاثیر بگذارد. اما واقعیت آن بود که خیلی تنبل بودم و حوصله ورزش نداشتم به مواد غذایی شیرین هم تقریبا اعتیاد داشتم. اما برای زنده ماندن باید کاری می کردم. می دانستم که اگر به همین روند ادامه دهم به زودی وضعیتم وخیم خواهد شد.

دو نفر از همکارانم در کلینیک نوین ثبت نام کرده بودند و در این مدت نتایج خیلی خوبی نیز گرفته بودند. اگرچه بدلیل مشکلاتم انگیزه کافی برای شروع دوباره رژیم را داشتم ولی از آنجا که سالهاست که رژیم گرفته و بدون نتیجه و ناامیدانه آن را ترک کرده بودم، دچار تردید می شدم. دوستانم به من توصیه می کردند که ارزش دارد یک بار دیگر نیز تلاش کنی چرا که ما نیز در ابدا ناامد بودیم ولی از جلسات مشاوره دکتر فرشچی نتیجه گرفتیم.

در جلسه مشاوره با آقای دکتر فرشچی فهمیدم که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید ورزش را نیز به برنامه خود اضافه کنم. با پیاده روی شروع کردم . روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی می کردم و تصمیم گرفتم تا هر هفته ۱۰ دقیقه به آن اضافه کنم.

به تدریج وزنم و علاوه بر آن سایز من تغییر می کرد و همین موضوع انگیزه من را بیشتر می کرد.. هر ماه که برای چکاپ نزد پزشک می رفتم امیدوارتر می شدم زیرا که فشار خونم به سطح طبیعی رسیده بود و هر بار نیز دوز داروییم کمتر می شد.

در مدت ۶ ماه ۲۰ کیلو کم کردم و در این مدت با نحوه تغذیه برا ی کنترل قند خون آشنا شدم. یاد گرفتم که برای تنظیم قند خون باید در ساعات منظم غذا بخورم .

حالا فشار خونم ثابت شده و دیگر برای کنترل قند خونم دارویی مصرف نمی کنم.

با دیدن موفقیت من ، خواهر شوهرم نیز دردوره های کلینیک نوین شرکت می کند. این خیلی خوب است که می توانم مشوقی برای اطرافیانم باشم و به آنها بگویم که اگر من توانستم موفق شوم حتما آنها هم می توانند.

توصیه های خانم محبی:

• گریل و یا آبپز کردن غذایی را که معمولا سرخ می کردید را نیز امتحان کنید و با کمک ادویه های مختلف آن را مزه دار نمایید. با این کار غذایتان هم خوشمزه و هم سالم خواهد بود.

• بیشترین حجم بشقاب غذایتان را به سبزیجات اختصاص دهید. با یاد گرفتن راههای جدید آشپزی می توانید از خوردن شبزیجات هم لذت ببرید.

• باور داشته باشید که تغذیه نیز نقش مهمی در کنترل قند خونتان خواهد داشت پس برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب حتما از راهنمایی یک متخصص تغذیه استفاده کنید.

Loading