ترک این ۵ عادت ناسالم به کاهش وزن شما کمک می کند.
تغییر عادات، به خصوص عادات دیرینه تان، آسان نیست. اما ترک این ۵ عادت ناسالم منجر به تغییر در وزنتان می شود، به همین دلیل کنار گذاشتن آن ها را حداقل به مدت دو هفته توصیه می کنیم.

۱. هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنید. اندازه ای که ورزش می کنید، تلویزیون تماشا کنید
مطالعات نشان می دهند تماشا تلویزیون – یا هر چیز دیگری مانند استفاده از کامپیوتر – می تواند به افزایش وزن شما منجر شود. در حین این کار شما حرکتی ندارید و همچنین فرصت خوبی برای خوردن چیزی می باشد. بنابراین بهتر است فقط به اندازه ای که وقت صرف ورزش می کنید، تلویزیون تماشا کنید. با این کار، عادت ریزه خواری شما از بین می رود و به جای آن بیشتر فعالیت می کنید.

۲. قند نخورید – به استثنای قند طبیعی موجود در میوه ها
اگر می خواهید چیز شیرینی بخورید، میوه میل کنید. در غیر اینصورت از قند و غذاهای شیرین اعم از حبه قند، شکر قهوه ای، عسل، مربا، ژله، آبنبات، دسر و نوشابه پرهیز کنید. الکل نیز حاوی قند می باشد. به یاد داشته باشید که بسیاری از شیرینی های مصنوعی مانند آبنبات، کلوچه، کیک و بستنی کالری زیادی دارند. اکتفا کردن به میوه ها برای برطرف کردن هوس خود عادتی سالم تر و کم کالری تر می باشد.

۳. در میان وعده ها فقط از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید
میان وعده های رایج معمولاً کالری زیاد و مواد مغذی کمی دارند. اگر بین وعده های اصلی گرسنه شدید، چیزی به جز میوه و سبزی میل نکنید. خوردن سبزی و میوه به عنوان میان وعده دو بار در روز می تواند به کنترل وزنتان کمک کند. بهتر است همیشه انواعی از میوه و سبزی آماده برای مصرف در منزل خود داشته باشید.

۴. در مصرف گوشت و لبنبات کم چرب تعادل را رعایت کنید
مصرف روزانه گوشت قرمز، ماکیان و ماهی را به ۳ اونس (۹۰ گرم) در روز محدود کنید. بهتر است فقط از محصولات لبنی بدون خامه و کم چرب، در حد تعادل – حدود ۲ واحد در روز – استفاده کنید. محصولات لبنی پرچرب اسید چرب اشباع دارند که کلسترول خون را افزایش می دهند . حتی گوشت لخم و بدون پوست نیز چربی اشباع، کلسترول و کالری بالایی دارد.

۵. در رستوران غذا نخورید – مگر اینکه غذایی مناسب کاهش وزن باشد!
بیرون غذا خوردن با افزایش وزن مرتبط است. تصاویر و بوی وسوسه انگیز رستوران، فست فودها و نانوایی ها شما را با منوهای پرکالری و پُرس های بزرگ گمراه می کنند. اگر مجبورید بیرون غذا بخورید، غذا و نوشیدنی هایی سفارش دهید که متناسب با تغییر عادت تان باشد.
تغییر عادات یک چالش می باشد، اما با اعتماد به نفس و استراتژی های درست می توانید موفق شوید. به یاد داشته باشید: با این تغییرات تنها به مدت دو هفته سریعاً به هدف خود می رسید.

Loading