با مصرف این خوراکی‌ها با چربی‌های شکم خداحافظی کنید.

با مصرف این خوراکی‌ها با چربی‌های شکم خداحافظی کنید

تجمع چربی در ناحیه شکم با افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی – عروقی مرتبط است. رژیم غذایی در بروز چاقی شکمی نقش بسزایی دارد. برخی خوراکی‌ها که می‌توانند در پیشگیری از این مشکل موثر باشند، عبارتند از:

• آب

اگرچه آب غذا محسوب نمی‌شود، اما نقش آن در سلامتی و کنترل وزن بسیار مهم است. نوشیدن آب کافی و هیدراته بودن بدن به کنترل حس گرسنگی کمک می‌کند. همچنین نوشیدن آب به جای استفاده از نوشیدنی‌های شیرین در کاهش کالری دریافتی روزانه موثر است. مطالعات نشان داده افرادی که روزانه قبل از وعده‌های غذایی خود حدود ۲ لیوان آب می‌نوشند وزن بیشتری از دست می‌دهند.

• لوبیا

انواع لوبیا حاوی کربوهیدرات پیچیده، پروتئین و فیبر محلول بوده و مصرف آن‌ها به کنترل قند خون، ایجاد حس سیری و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند.

• تخم‌مرغ

دریافت مقادیر کافی پروتئین در رژیم غذایی روزانه در کاهش چربی‌های شکم نقش دارد. پروتئین در ایجاد حس سیری موثر بوده و مصرف پروتئین با کیفیت بالا، همانند آنچه در تخم‌مرغ یافت می‌شود، با کاهش چربی شکم مرتبط است.
مصرف پروتئین کافی، به همراه یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، یک راهکار مفید برای ایجاد حس سیری، کنترل قند خون، بهبود حساسیت به انسولین و پیشگیری و یا درمان چاقی شکمی است. مخلوط تخم‌مرغ با سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، قارچ و یا فلفل دلمه‌ای یک وعده غذایی سالم و مغذی را تشکیل می‌دهد.

• سبزیجات رنگی

سبزیجات غیرنشاسته‌ای سبز، نارنجی و یا زرد رنگ به کاهش چربی‌های شکم کمک می‌کنند. به ویژه سبزیجات سبز رنگ حاوی مقادیر کم کربوهیدرات بوده و به علت داشتن فیبر در ایجاد حس سیری و کاهش وزن موثر هستند.

• مغزها

بادام، گردو و سایر مغزها حاوی چربی غیراشباع با یک پیوند دوگانه هستند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف متعادل مغزها در کاهش چربی‌های شکم موثر است. مغزها حاوی کالری بالایی هستند، بنابراین توصیه می‌شود مصرف آن‌ها به کمتر از یک چهارم لیوان در روز محدود شود. مغزها را می‌توانید به تنهایی و یا همراه با پنیر و یا ماست یونانی و ماست کم چرب استفاده نمایید.

• ماهی

مطالعات نشان داده که مصرف گوشت کم چرب با کاهش اندازه دور کمر مرتبط است. بنابراین، توصیه می‌شود ۲ تا ۳ بار در هفته از ماهی‌های غنی از امگا ۳ مانند ساردین و یا سالمون استفاده شود.

Loading