خروج سالمندان از منزل طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

خروج سالمندان از منزل طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ انجام شد حدود ۲ میلیون سالمند در ایالات متحده، عمدتاً به دلیل مشکلات عملکردی، از منزل خارج نمی‌شدند یا به ندرت خارج می‌شدند. این امر نه تنها به علت عدم فعالیت بدنی سلامت جسمی را به خطر می‌اندازد، بلکه به سلامت روانی نیز می‌تواند آسیب زند. تحقیقات نشان داده سالمندانی که خود را به محیط خانه محدود می‌کنند بیشتر احتمال دارد که به افسردگی، اضطراب و سایر بیماری‌های روحی و روانی مبتلا شوند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد سالمند که هر روز از منزل خارج می‌شوند نسبت به کسانی که در منزل می‌مانند، صرف‌نظر از وضعیت سلامتی، بیشتر عمر می‌کنند. نتایج این مطالعه با بررسی ۳۳۷۵ سالمند در محدوده سنی ۷۰ تا ۹۰ سال به دست آمده است.
تجزیه و تحلیل یا‌فته‌های مطالعه فوق نشان داد در سالمندانی که روزانه منزل خود را ترک می‌کنند خطر مرگ کمتر است. افزایش طول عمر حتی در میان کسانی که فعالیت بدنی کمی داشتند و حتی در حرکت کردن مشکل داشتند، مشاهده شد.
تحقیقات قبلی نشان داده کسانی که زمان بیشتری را در محیط خارج از خانه می‌گذرانند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند و سلامت جسمی و روانی آن‌ها بهبود می‌یابد. زیرا خروج از منزل فرصت بیشتری برای تعاملات اجتماعی فراهم می‌کند.
منبع:

Jeremy M.Jacobs et al. Journal of the American Geriatrics Society 2017.

Loading