شواهد نشان می‌دهد فعالیت بدنی در افراد میانسال کاهش می‌یابد.

شواهد نشان می‌دهد فعالیت بدنی در افراد میانسال کاهش می‌یابد.

فعالیت بدنی در کاهش شیوع چاقی، پرفشاری خون و دیابت نوع ۲ نقش دارد. همچنین شواهد نشان می‌دهند در افراد سالخورده انجام فعالیت بدنی سبک (حتی انجام کارهای روزمره) مفید است. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در دوران میانسالی بی‌تحرکی افراد افزایش می‌یابد. در این مطالعه برای اولین بار تغییرات مربوط به میزان فعالیت که با افزایش سن مرتبط است، بررسی شده است. نتایج نشان داد که افراد ۳۸ تا ۵۰ ساله در مدت یک دهه میزان فعالیت بدنی روزانه خود را نیم ساعت کاهش داده و آن را با فعالیت‌های بی‌تحرک جایگزین می‌کنند. کاهش میزان فعالیت هم در زنان وهم در مردان میانسال مشاهده شد.
گام بعدی آن است که مشخص شود چرا در افراد میانسال بی‌تحرکی افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که در این دوران افراد زمان زیادی را صرف شغل خود و یا نگهداری از کودکان و یا والدین سالخورده خود می‌کنند. یا ممکن است به علت درد مفاصل برای انجام فعالیت بدنی با مشکل روبرو شوند. واضح است که این تغییرات زمانی رخ می‌دهند که به علت بالا رفتن سن خطر ابتلا به بیماری و ناتوانی در فرد افزایش یافته است. با این حال، افراد میانسال در مقایسه با سالخوردگان فرصت و توانایی بیشتری برای افزایش فعالیت بدنی خود دارند.
دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند که در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط و یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید انجام شود. همچنین باید از بی‌تحرکی طولانی مدت اجتناب گردد.
منبع:

Kelley Pettee Gabriel et al. American Journal of Epidemiology 2018.

Loading