ضعف در مهارت‌های اجتماعی سلامتی را به خطر می‌اندازد.

ضعف در مهارت‌های اجتماعی سلامتی را به خطر می‌اندازد.

تحقیقات دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که ضعف در مهارت‌های اجتماعی، افراد را در معرض مشکلات روانی و جسمی قرار می‌دهد. زیرا این افراد استرس و تنهایی بیشتری را تجربه می‌کند. این نتایج با نظرسنجی از ۷۷۵ نفر که در محدوده سنی ۱۸ تا ۹۰ سال قرار داشتند، به دست آمده است.
مهارت‌های اجتماعی به مهارت‌های ارتباطی اطلاق می‌شود که به افراد این امکان را می‌دهد به طور موثر و مناسب با یکدیگر تعامل داشته باشند. این مهارت‌ها عبارتند از: توانایی حمایت عاطفی از دیگران، خودافشایی (ارائه اطلاعات در مورد خود به دیگران)، توانایی مقابله با درخواست‌های غیرمنطقی دیگران و مهارت در شروع ارتباط. در گذشته مشخص شده بود که مهارت‌های اجتماعی با مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط هستند.
مهارت‌های اجتماعی عمدتاً در طول زمان آموخته می‌شوند. این آموزش از خانواده شروع شده و در سراسر طول عمر ادامه می‌یابد. بنابراین والدین با پرورش مهارت‌های اجتماعی فرزندشان به بهبود سلامت روانی و جسمی آن‌ها کمک خواهند کرد. برای افرادی نیز که می‌خواهند مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود دهند مشاوره و آموزش موثر خواهد بود.
در تحقیقات آینده محققان به بررسی این موضوع خواهند پرداخت که چگونه مهارت‌های اجتماعی بر بروز بیماری‌های مزمن اثر می‌گذارد.
منبع:

Chris Segrin. Health Communication 2017.

Loading