قیمت نوشیدنی‌های شیرین بر میزان مصرف آن‌ها موثر است.

قیمت نوشیدنی‌های شیرین بر میزان مصرف آن‌ها موثر است.

مصرف نوشیدنی‌های شیرین با چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی – عروقی و پوسیدگی دندان مرتبط است. کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند وزن بدن و روند افزایش وزن را در کودکان و نوجوانان کاهش دهد. در انگلستان تخمین زده می‌شود که مصرف نوشیدنی‌های شیرین نیمی از کالری اضافی دریافتی توسط کودکان را شامل می‌شود. افراد بزرگسال نیز روزانه به طور میانگین ۵۰ کالری از طریق مصرف نوشیدنی‌های شیرین دریافت می‌کنند.
کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین در بهبود سلامت عمومی نقش دارد. اما راه موثر برای تشویق افراد برای تغییر این رفتار به خوبی شناخته نشده است. تحقیقات نشان می‌دهد که در نظر گرفتن یک مالیات اندک برای نوشیدنی‌های شیرین همراه با پیشنهاد نوشیدنی‌هایی که حاوی شکر کمتری هستند، مانند آب و آبمیوه طبیعی، و انجام تبلیغات مرتبط منجر به کاهش قابل توجه فروش این نوع نوشیدنی‌ها می‌شود.
چاقی، بیماری قلبی، دیابت و پوسیدگی دندان مشکلاتی جدی هستند که تاثیر زیادی بر سلامتی دارند. بنابراین این نوع مداخلات می‌تواند در مقابله با این مشکلات حیاتی باشد. با این حال، لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود تا مشخص شود چگونه از این راهکار می‌توان به بهترین نحو در شرایط و موقعیت های مختلف استفاده کرد.
منبع:

Laura Cornelsen et al. Journal of Epidemiology and Community Health 2017.

Loading