ورزش‌های قدرتی همانند ورزش‌های هوازی برای سلامتی مفیدند.

ورزش‌های قدرتی همانند ورزش‌های هوازی برای سلامتی مفیدند.

ورزش‌های قدرتی مانند بلند کردن وزنه و اسکات گاهی اوقات نسبت به ورزش‌های هوازی مانند دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری جذابیت کمتری دارند. ورزش هوازی در طی سالیان دراز توجه زیادی را به خود جلب کرده است. زیرا مطالعات متعدد فواید این نوع ورزش مانند بهبود عملکرد قلبی – عروقی را نشان داده‌اند.
مطالعه‌ای که توسط دانشگاه سیدنی انجام شده نشان می‌دهد که ورزش‌های قدرتی به اندازه ورزش‌های هوازی اهمیت داشته و حتی ‌می‌توانند خطر مرگ و میر را کاهش دهند. تا به امروز محققان تنها توصیه می‌کردند که افراد در طی روز فعالیت بدنی داشته باشند. اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که باید به نوع ورزش نیز از نظر اهمیتی که برای سلامتی دارد، توجه شود.
در این پژوهش اطلاعات حدود ۸۰ هزار نفر با حداقل ۳۰ سال سن جمع‌آوری شد. نتایج نشان داد در افرادی که ورزش‌های قدرتی انجام می‌دادند خطر مرگ و میر ناشی از تمام علل ۲۳ درصد و خطر سرطان ۳۱ درصد کمتر بود. این مطالعه نشان داد ورزش‌هایی که به تقویت عضلات کمک می‌کنند به اندازه ورزش‌های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری اهمیت دارند. به گفته محققان این یافته‌ها می‌توانند عاملی جهت تشویق افراد به انجام ورزش‌های قدرتی باشند.
برخی افراد تصور می‌کنند که برای انجام ورزش‌های قدرتی باید به باشگاه رفته و از تجهیزات خاص استفاده نمایند. درحالیکه بدین منظور می‌توان از ورزش‌های قدرتی پایه و کلاسیک مانند اسکات، درازنشت و حرکت شنا استفاده نمود.
منبع:

Emmanuel Stamatakis et al. American Journal of Epidemiology 2017.

Loading