کاهش علائم افسردگی با یوگا

مطالعاتی که نشان می‌دهند یوگا سبب کاهش علائم افسردگی می‌شود سبب نزدیک‌تر شدن یوگا برای تبدیل شدن به یک توصیه درمانی برای افسردگی می‌شوند.
داروهای ضدافسردگی درمان اصلی برای افسردگی محسوب می‌شوند، اما ممکن است برای تمام بیماران اثربخش نباشند. تخمین زده می‌شود که ۱۰ تا ۳۰ درصد بیماران  به این داروها پاسخ نمی‌دهند و یا همراه با عوارض جانبی شدید ناشی از داروها علائم بیماری در آن‌ها به طور خفیف بهبود می‌یابد.
با توجه به این موضوع محققان به دنبال یافتن مداخلات جدید هستند که بتوانند به درمان افسردگی کمک کنند. یکی از این مداخلات که به تازگی اثر آن بر علائم افسردگی بررسی شده است یوگا می‌باشد.
محبوبیت یوگا طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. طبق گزارشات در ایالات متحده حدود ۱۳ میلیون نفر در طی ۱۲ ماه گذشته یوگا انجام داده‌اند و ۵۳ درصد این افراد گفته‌اند که یوگا به حفظ سلامتی آن‌ها کمک کرده است. کاهش کمر درد و کاهش استرس رایج‌ترین دلایل ذکر شده برای انجام یوگا ذکر شده است، اما مطالعات نشان می‌دهند که یوگا می‌تواند برای درمان افسردگی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته محققان در حال حاضر ما می‌توانیم یوگا را به عنوان یک درمان مکمل که احتمالاً در ترکیب با درمان‌های استاندارد ارائه شده به بهبود علائم افسردگی کمک می‌کند، توصیه کنیم.
منبع:

Presented over three sessions at the American Psychological Association’s 125th Annual Convention, held in Washington, D.C. 2017.

Loading