معمولاً اولین ملاقات با پزشک عمومی صورت می گیرد و در برخی موارد ، فرد به متخصص غدد و یا دیابت ارجاع داده می شود و در بسیاری موارد نیز به یک متخصص قلب ارجاع داده می شود .

از آنجایی که که جلسه ملاقات و ویزیت کوتاه می باشد و معمولاً نیز شاخه های بسیاری وجود دارند که باید پوشش داده شوند .، لذا ضروری است که خود را برای این جلسه آماده کرده باشید . در این قسمت اطلاعات مهمی را گرد هم آورده ایم که می توانند به شما در آماده سازی برای جلسه ویزیت پزشک کمک کنند و به شما این آگاهی را میدهند که بدانید چه انتظاری باید از پزشک خود داشته باشید .
 
اقداماتی که می توانید انجام دهید عبارتند از:
– معمولا لازم است برنامه غذایی خود را به مدت چندین ساعت برای انجام برخی تست های آزمایشگاهی محدود کنید . تست هایی مانند آزمایش قند خون و یا آزمایش چربی خون . بنابراین قبل از جلسه ویزیت دررابطه با این اقدامات و لزوم ناشتا بودن سوال کنید.
 
– هر نوع علائمی را که در خود دیده اید و تجربه کرده اید یادداشت کنید . این علائم می توانند آن دسته از علائمی باشند که غیر مرتبط با علت تشکیل جلسه ویزیت با پزشک هستند.
 
– اطلاعات کلیدی و شخصی خود را یادداشت کنید . هر نوع استرس شدید و یا تغییرات اخیر زندگی خویش را یادداشت کنید . چنانچه قند خون و یا فشار خون خود را در منزل اندازه گیری می کنید لیستی از نتایج آنها را همراه با ذکر تاریخ و زمان اندازه گیری آنها تهیه کرده و همراه داشته باشید.
 
– لیستی ار تمامی داروهای مصرفی خود تهیه کنید . این لیست علاوه بر داروها حتی بایستی شامل هر نوع ویتامین و یا مکملی باشد که شما دریافت می کنید .
 
– تاریخچه ای از سوابق فامیلی خود تهیه کنید . چنانچه هر یک از وابستگان شما مبتلا به دیابت ، بیماری قلبی و یا سکته شده اند آن را یادداشت نمایید .
 
– در صورت امکان یکی از اعضای خانواده و یا دوستان خود را همراه خود ببرید . گاهی اوقات شرح تمامی اطلاعات تهیه شده کار سختی است و کسی که شما را همراهی می کند می تواند مطلبی را که شما فراموش کرده اید و یا جا انداخته اید را به یاد آورد .
– سوالات خود را یادداشت کنید . شما باید در رابطه با جوانب مختلف بیماری خود آگاهی کامل داشته باشید و به وضوح از نوع درمان و کنترل آن را مطلع گردید . هر سوالی که در ذهن دارید بادداشت کرده و از پزشک خود بپرسید تا آگاهی خود را در رابطه با بیماری دیابت ، پرفشاری خون و …. بالا ببرید .
 
زمان ملاقات با پزشک زمان محدودی است بنابراین تهیه ی لیست سوالات کمک به استفاده بهینه از این زمان محدود خواهد کرد . سوالات خود را به ترتیب اهمیت بنویسید و با مهم ترین سوالات شروع کنید در نتیجه در صورت اتمام وقت سوالات مهم خود را پرسیده اید . در رابطه با سندرم متابولیک مهمترین سوالاتی که می توانید بپرسید عبارتند از :
 
> آیا علائمی که به آنها دچار شده ام مربوط به سندرم متابولیک است و یا به بیماری دیگری مربوط می شوند ؟
> برای کنترل شرایط کنونی من چه نوع تست ها و آزمایشاتی مورد نیاز است ؟
> برای حفظ سلامتی خود چه اقداماتی را باید صورت دهم ؟
> راهکار های دیگر برای کنترل شرایط به وجود آورنده سندرم متابولیک چیست ؟
> من مبتلا به چندین شرایط غیر نرمال مانند پرفشاری خون ، عدم تحمل گلوکز و چربی خون بالا هستم. چگونه می توان تمام این شرایط را تواماً کنترل و درمان نمود ؟
> آیا باید ممنوعیت و محدودیت خاصی را در عادات زندگی وبرنامه غذایی خود دنبال کنم ؟
> آیا لازم است متخصص دیگری را نیز ملاقات کنم؟
> آیا جایگزینی برای داروهای تجویزی من وجود دارد مثلاً گیاه درمانی ؟
> آیا بروشور ، پمفلت و یا جزوه ی آماده ای وجود دارد که بتوانم باخود به منزل برده و مطالعه کنم ؟
> مراجعه به چه وب سایتی را پیشنهاد می کنید ؟
 
علاوه بر سولاتی که یادداشت کرده اید و آماده دارید ، سوالاتی که در حین جلسه ویزیت به ذهنتان می رسد نیز پرسیده و چنانچه مطلبی را خوب متوجه نشده اید مجدد در آن رابطه از پزشک پرسش نمایید.
 
انتظاراتی که از پزشک می رود:
قطعاً پزشک سوالالتی از شما خواهد پرسید . آمادگی برای پاسخگویی به آنها این امکان را فراهم می سازد که بتوان وقت بیشتری را برای جوانب مهم تر و ترجیحی از سوی شما گذاشت . پزشک سوالات زیر را از شما خواهد پرسید:
 
– چه زمانی برای اولین بار علائم مرتبط با ابتلا به دیابت ، پرفشاری خون و چربی خون بالا را تجربه کردید؟
– آیا سابقه فامیلی ابتلا به دیابت ، پرفشاری خون ، بیماری قلبی و یا کلسترول بالا در خانواده شما وجود دارد؟