آیا مصرف دارچین می تواند در درمان تحمدان پلی کیستیک موثر باشد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89198
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    مزیت مصرف دارچین در بسیاری از شرایط پزشکی به اثبات رسیده است. میزان آنتی اکسیدان موجود در دارچین به مراتب بیشتر از ذخال اخته می باشد. این ماده می تواند یک درمان طبیعی فوق العاده برای دیابت نوع 2 باشد، چرا که دارچین باعث تثبیت سطح قند خون و کاهش پدیده ی مقاومت به انسولین شده و بدین ترتیب باعث تسهیل روند ورود گلوکز به درون سلولها می شود. بعلاوه، از آنجایی که مقاومت به انسولین نقش عمده ای را در ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (1PCOS) ایفا می کند، عجیب نیست که محققان به دنبال شناسایی تاثیرات دارچین در آن دسته از زنانی باشند که با این مشکل ناباروری شایع دست و پنجه نرم می کنند.
    محققان بخش پزشکی دانشگاه کلمبیا به این نتیجه دست یافتند که آن دسته از زنان مبتلا به PCOS که به مدت 6 ماه و به شکل روزانه مکمل های دارچین مصرف کرده بودند در مقایسه با سایر زنانی که دارونما (پلاسبو) دریافت کرده بودند، عادات ماهانه ی منظم تری داشتند. در حقیقت، 2 تن از 11 نفر زن حاضر در گروه مصرف کننده ی دارچین، بطور طبیعی و بدون برنامه ریزی قبلی باردار شدند. این پدیده اشاره به این نکته داشت که روند تخمک گذاری در زنان مذکور به شکل طبیعی صورت گرفته بود. ذکر این نکته لازم است که در زنان مبتلا به PCOS، روند تخمک گذاری مختل می باشد.
    بر طبق اظهارات دکتر دانیل کورت، فوق دکترا، مولف ارشد و عضو بخش آندوکرینولوژی تولید مثل دانشگاه کلمبیا، قبل از این نیز برخی از پزشکان، و بیماران مبتلا به PCOS در قالب بخشی از روند درمانی خود از دارچین استفاده می کردند، بنابراین چنین به نظر می رسد که بررسی چگونگی تاثیر این ماده بسیار ضروری و مهم باشد. از این گذشته، علاقه ی زیادی به بهره گیری از درمان های هومیوپاتی یا طبیعی در ارتباط با این بیماری وجود دارد. بنابراین با استفاده از یک ماده ی کاملا طبیعی که می تواند در گروه بزرگی از بیماران موثر واقع شود می توان چنین روندی را به پیش برد.
    به پیشنهاد دکتر کورت ، بهتر است زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک در ارتباط با افزودن دارچین به روند درمانی خود، با پزشک مشورت کنند. مکمل استفاده شده در این تحقیق Cinnulin PF بود و گمان می رود که منجر به بهبود و افزایش فعالیت انسولین شود. بعلاوه، مصرف این مکمل در درمان دیابت نوع 2 نیز موثر بوده است.
    سایر عواملی که می توانند به بهبود بیماری تخمدان پلی کیستیک کمک کنند، عبارتنداز: انجام تمرینات ورزشی، کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات و داروهایی نظیر متفورمین که منجر به کاهش پدیده ی مقاومت به انسولین می شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.