آیا معجون آب و لیمو واقعا چربی سوز است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95631
    siminsamavat
    مشارکت کننده

    به گزارش خبرنیوز نقل قول از بسیاری از افراد برای کاهش وزن به روش های طبیعی شامل مصرف مواد غذایی و رژیم های ساده روی می آورند تا ضمن کاهش وزن از عوارض دارو هم در امان بمانند.

    به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، برخی معتقدند ترکیب آب و لیمو از مؤثرترین راه ها برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی در بدن است. کارشناسان در بررسی میزان صحت این نسخه، دریافته اند که مصرف آب همراه با لیمو باعث کاهش وزن و چربی سوزی در بدن می شود. از این گذشته این نوشیدنی، کم کالری، نشاط آور و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. کالری موجود در این نوشیدنی، حداکثر 11 کیلوکالری است.

    به گزارش “روسیا الیوم”،علاوه بر این با مصرف این نوشیدنی بدن می تواند نیاز روزانه خود به ویتامین سی را هم تأمین کند. البته نباید افزودنی هایی مثل شکر یا عسل را به آن اضافه کرد چون این کار باعث افزایش میزان کالری ان می شود. البته توصیه می شود برای کاهش شدت ترشی آن و جلوگیری از اثر مخرب آن بر مینای دندان، از نی استفاده کرد.

    البته به نظر کارشناسان و متخصصان نوشیدن آب و لیمو با اینکه برای سلامتی انسان بسیار مفید بوده و تأثیر بسزایی در کاهش وزن دارد اما نمی تواند راه حل ریشه ای برای مشکل اضافه وزن و سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن انسان باشد.

    لذا آب لیمو باید در چارچوب یک رژیم غذایی منظم با کالری کنترل شده و در عین حال مغذی و دارای مواد لازم برای سلامت بدن، مصرف شود. در این رژیم غذایی باید انواع فیبرها شامل سبزیجات، و میوه ها و حبوبات کامل، پروتئین کم چرب گنجانده شود همچنین باید روزی نیم ساعت را به طور منظم به ورزش اختصاص داد.
    البته آب آشامیدنی به طور طبیعی برای کاهش وزن بسیار مفید است. و کاهش وزن اساسا بدون آن امکانپذیر نیست. در مقاله ای که در سال 2010 در مجله “Obesity” منتشر شد، نوشیدن دو فنجان آب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش وزن مشترکین این مجله شده بود. در این فرآیند، آب، معده را پر می کند و باعث احساس سیری می شود.

    مصرف ترشی جات به خصوص لیمو هم باعث افزایش عملیات سوخت و ساز در بدن شده و از تراکم چربی جلوگیری می کند و مثل یک پاک کننده طبیعی در بدن عمل کرده و بدن را سم زدایی می کند. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2008 انجام شد، ماده “پلی فنل” موجود در پوست لیمو، کبد را تحریک و وادار به سوزاندن چربی می کند و مانع انباشت چربی در بدن و افزایش وزن می شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.