ابتلا به پوکی استخوان و سنگ کلیه با مصرف بیش از اندازه نمک

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94668
    m.adibian
    مشارکت کننده

    متخصص پزشکی اجتماعی نسبت به مصرف بیش از اندازه نمک هشدار داد و گفت: احتمال ابتلا به پوکی استخوان، سنگ کلیه و سرطان با مصرف بیش از اندازه نمک بیشتر می‌شود.

    محمدعلی حیدرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با مصرف بیش از اندازه نمک و ارتباط آن با بیماری‌های مختلف، اظهار داشت: مصرف بیش از اندازه نمک با فشار خون، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی در ارتباط مستقیم است بنابر این اصلاح الگوی غذایی برای افراد در جامعه بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود.

    وی افزود: چاقی، پوکی استخوان، شکل‌گیری سنگ‌های کلیوی و سرطان معده از دیگر عوارض افزایش بیش از حد و اندازه نمک در برنامه‌های غذایی است لذا خانواده‌ها باید نسبت به این مسئله مهم و پیشگیری از مصرف نمک اضافه اهتمام داشته باشند.

    متخصص پزشکی اجتماعی اضافه کرد: اضافه کردن نمک به غذا سر سفره، حین پخت غذا و آماده کردن آن، مصرف فست‌فودها، تنقلات شور همچون آجیل، ترشیجات حاوی نمک از جمله مواردی است که افراد را در ابتلا به بیماری‌های مختلف مستعد می‌سازد.

    حیدرنیا بیان داشت: مصرف غذاهای کنسروی و بسته‌بندی عدم مصرف محصولات لبنی کم‌نمک و توجه نکردن به محتوای نمک مواد غذایی هنگام خرید از علل بیش از حد دریافت نمک به شمار می‌رود.

    وی تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند نسبت به سایر افراد باید به موضوع تغذیه مناسب و کاهش مصرف نمک توجه بیشتری داشته باشند، همچنین اطلاع‌رسانی و آموزش در اصلاح عادت غذایی و عوامل خطر تغذیه‌ای از موارد ضروری به شمار می‌رود که باید توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.