ارزش غذایی سبزی پلو و ماهی عید نوروز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88260
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    ایرانیان اغلب در شب‌های عید از سبزی پلو و ماهی استفاده می‌کنند که این موضوع، توجه افراد را به ارزش غذایی این وعده جلب می‌کند.

    پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان کرد: یک وعده غذایی کامل، غذایی است که 2 تا 3 گروه از اجزای هرم غذایی درست خواری را در بر می‌گیرد.
    سبزی پلو و ماهی غذایی است اغلب در اعیاد طبخ شده و میل می‌گردد که بسیار مفید و مغذی است این غذا به دلیل داشتن برنج که در گروه نان و غلات، سبزی موجود در برنج که در گروه سبزیجات و ماهی که در گروه گوشت‌ها قرار می‌گیرد، می‌تواند 3 گروه از اجزای هرم غذایی را پوشش دهد.

    وی در ادامه اذعان داشت: نکاتی راجع به این غذا وجود دارد که به اختصار به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. ماهی موجود در این وعده غذایی باید از گروه‌ ماهی‌هایی که چربی مفید یعنی امگا 3 دارند انتخاب شود، از جمله ماهی‌های چرب می‌توان به سالمون، خالخالی، آزاد، تند و ساردین اشاره کرد که بالاترین میزان امگا 3 را دارا هستند.

    فرح بخش گفت: نکته قابل توجه برنج این غذا می‌باشد برنج‌ها به دو گروه سفید و قهوه‌ای تقسیم می‌شوند برنج سفید همان برنج مصرفی اغلب افراد است برنج قهوه‌ای نیز دارای سبوس بیشتری نسبت به برنج سفید است و به همین دلیل برای افراد مبتلا به قند خون یا افرادی که با معضل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار مفید است.

    وی در پایان افزود: نکته آخر راجع به سبزیجات می‌باشد که در صورت امکان باید تازه استفاده شوند. ضمنا باید توجه داشت که سبزی در طی خرد شدن، سرخ شدن و پخته شدن مقداری از ویتامین‌ها و املاح خود را از دست می‌دهد.

    لازم به ذکر است که سبزی‌ها منبع مناسبی برای تامین املاح معدنی و ویتامین مورد نیاز بدن هستند پس به طور کلی این فرهنگ و سنت بسیار خوب است و توصیه می‌شود افراد به جز شب عید در طول هفته یک یا دو وعده از این غذا میل کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.