اضافه وزن، آسم کودکان پیش دبستانی را بدتر می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113699
    vida samiee
    مدیر

    بنابر گفته‌های محققان دانشگاه دوک آمریکا، والدین باید مراقب وزن کودکان پیش دبستانی مبتلا به آسم درمان نشده، باشند؛ زیرا چاقی زودهنگام در این کودکان می‌تواند علایم آسم آنها را تشدید کند. تاکنون در بررسی ها نسبت به تداخل اضافه وزن در اثربخشی داروهای استروئیدی استنشاقی شواهدی مشاهده نشده است اما محققان می‌گویند، وزن مناسب کودکان، می‌تواند آسم آنها را به طور موثری کنترل کند.

    به گزارش طبنا از مدلین پلاس، تقریبا ۱۰ درصد از کودکان ایالات متحده آمریکا به آسم مبتلا هستند. همچنین این روزها، کودکان پیش دبستانی بسیاری بارها به دلیل مشکلات تنفسی به بخش اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند. محققان دانشگاه دوک، بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵، سه آزمایش بالینی روی بیش از ۷۰۰ کودک بین ۲ تا ۵ ساله مبتلا به آسم که یک سوم از آنها دچار اضافه وزن هم بودند، انجام دادند. به تعدادی از این کودکان داروهای استنشاقی روزانه و به برخی دیگر دارونما دادند. تعدادی از کودکان را هم بدون درمان باقی گذاشتند. چاقی روی تشدید علایم آسم، مانند تنگی نفس، سرفه و درد در قفسه سینه، کودکانی که داروهای استنشاقی کورتیکوستروئیدی مصرف می کردند، چندان اثر نداشت اما آسم کودکانی که دارونما مصرف کرده بودند و یا بدون درمان باقی مانده بودند، با اضافه وزن تشدید شد. کودکان چاق، بارها دچار حمله های بسیار شدید آسم می شدند.

    اثر اضافه وزن و چاقی روی بیماران مبتلا به آسم بسیار کوچک تاکنون بررسی نشده بود و تحقیق فعلی نشان می‌دهد، برای کنترل بیشتر آسم این کودکان، بهتر است مراقب وزن آنها بود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.