برای نجات از سرطان روده بزرگ، اینها را بخوریم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #116270
    heidary
    مشارکت کننده

    برای نجات از سرطان روده بزرگ، اینها را بخوریم
    محققان اعلام کرده‌اند در میان افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ، کسانی که عادت به خوردن آجیلهایی چون بادام، بادام زمینی، پسته گردو، و فندق دارند، خطر پیشرفت سرطان و مرگ و میر ناشی از آن کاهشی چشمگیر خواهد داشت.
    به گزارش بهداشت نیوز: بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تومورشناسی بالینی (Journal of Clinical Oncology) منتشر شده، محققان وضعیت ۸۶۲ شرکت‌کننده با در تحقیق را طی مدتی به طور میانگین ۶/۵ سال پس از انجام عمل جراحی و شیمی‌درمانی پیگیری کردند و یافته‌هایشان نشان داد مصرف منظم آجیل، بویژه بادام و بادام زمینی احتمال گسترش سرطان و مرگ و میر ناشی از آن را در این بیماران کاهش می‌دهد.
    آنها اظهار کرده‌اند خوردن این مغزدانه‌های آجیلی سبب شده که عود بیماری در بیماران مبتلا به مرحله سوم سرطان کولون، تقریباً تا نصف کاهش یابد و میزان بقای بیماران و بهبود آنها ۵۷ درصد افزایش پیدا کند.
    تمیدایو فادلو، دانشجوی دکتری موسسه سرطان دانا-فاربر در بوستون و سرپرست نویسندگان این پژوهش گفت: «یافته‌های حاصل از این مشاهدات، با چندین تحقیقی مطابقت دارد که نشان می‌دهند بسیاری از رفتارهای سالم، از جمله افزایش فعالیت بدنی، حفظ وزن سالم، مصرف کمتر شکر و یا نوشیدنی‌های شیرین، در بهبود سرطان روده بزرگ موثرند».
    او اضافه کرد: «برجستگی بارز این تحقیق در اهمیت پیروی از سبک زندگی سالم و عوامل غذایی مفید برای مبتلایان و نجات‌یافتگان از سرطان کولون یا روده بزرگ است».
    برخی از مبتلایان ممکن است به دلیل نگرانی از چربی بالای چنین مغزدانه‌هایی و در نتیجه ترس از چاقی، میل چندانی به خورن آنها نداشته باشند اما به گفته چارلز اس. فوچز، مدیر مرکز سرطان ییل در امریکا، هم این مطالعه و هم مطالعات علمی دیگر، نشان داده‌اند مصرف منظم آجیل به طور کلی و در حد سالم منافعی را برای آنها به دنبال دارد.

    منبع: سلامت آنلاین

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.