بهترین رژیم غذایی برای سلامت قلب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #116015
    asma
    مشارکت کننده

    بهترین رژیم غذایی برای سلامت قلب

    بیماری قلبی یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر زنان و مردان آمریکایی است. در این کشور حدود 610 هزار نفر سالانه بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست می دهند.

    رژیم غذایی نامناسب، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد، چرا که مصرف بیش از حد چربی، منجر به افزایش فشار خون، بالا رفتن سطح کلسترول و چاقی می شود که تمام این موارد قلب را بیمار می کنند.

    اما چه نوع رژیم غذایی برای سلامت قلب مفید است؟

    در این طبقه بندی، متخصصان بهداشت و سلامتی با بررسی 40 نوع رژیم غذایی، رژیم غذایی دش را، که سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، گوشت مرغ و لبنیات کم چرب است اما مصرف قند و چربی های اشباع شده و ترانس را محدود می کند، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت قلب می دانند.

    این رژیم غذایی در این خصوص جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

    رژیم غذایی دیگری که می تواند به سلامت قلب کمک کند، رژیم غذایی مدیترانه ای است.

    در این نوع رژیم روی مصرف ماهی و غذاهای دریایی، حداقل 2 بار در هفته، در کنار مصرف دایمی میوه ها، سبزیجات، عدس ها و غلات کامل، تاکید شده است.

    رژیم غذایی مدیترانه های به همراه رژیم غذایی دکتر اورنیش در جایگاه دوم این طبقه بندی قرار دارند.

    در رژیم غذایی دکتر اورنیش، مصرف چربی 10 درصد کالری روزانه است و غذاها به 5 گروه تقسیم می شوند. در ادامه این رژیم غذایی به طور مختصر شرح داده شده است:

    رژیم غذایی دکتر اورنیش

    دکتر اورنیش که متخصص قلب و محقق در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری های قلبی است، تمام غذاها را به 5 گروه (از سالم ترین تا نامناسب ترین) طبقه بندی می کند. هرچه از غذاهای گروه یک پیروی کنید از فواید سلامتی آن بیشتر برخوردار خواهید شد.

    دکتر اورنیش در کنار مصرف غذای سالم نیز، فعال بودن، کنترل اضطراب و برای خود ارزش قایل شدن را نیز توصیه می کند. او معتقد است که اضطراب اثرات بسیار بدی روی بدن، به ویژه قلب می گذارد.

    غذاهای مجاز در این رژیم غذایی

    در این رژیم غذایی از هر نوع غذایی می توانید مصرف کنید اما باید به مقدار مصرف تان توجه نشان دهید. به طور مثال برای سلامت نگهداشتن قلب نباید فشار خون و یا چربی خون بالا باشد، بنابراین در مصرف غذاهای چرب و کربوهیدرات ها، قند، نمک و نوشیدنی های مضر، باید محدودیت زیادی قایل شد.

    افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند باید محدودیت بیشتری در مصرف مواد خوراکی ناسالم- مانند خوراکی های فرآوری شده- به خرج دهند.

    همچنین مواد غذایی مانند حبوبات، میوه ها و سبزیجات محدودیتی ندارند. ماست و شیرهای کم چرب باید استفاده شوند. در ضمن این افراد نباید دارای اضافه وزن باشند.

    بررسی ها نشان داده است که کاهش وزن، از تری گلیسیرید، قند خون و فشار خون تا حد معناداری می کاهد.

    درضمن در کنار رژیم غذایی اورنیش، روزانه 20 تا 30 دقیقه پیاده روی ضروری است. اضطراب را هم می توان با یوگا، مدیتیشن و دیگر تکنیک های آرام کننده، کنترل کرد.

    سلامت نیوز: بهترین رژیم های غذایی سال 2018، از نظر متخصصان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.