راههای برطرف کردن یبوست از منظر طب سنتی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95360
    f.kashkalani
    مشارکت کننده

    به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, سید جواد علوی درباره برطرف کردن یبوست اظهار داشت: در حالت ناشتا ، یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با آب جوش و نبات مصرف کنند یا یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آب آرام بجوشانند ( پس از چند بار جوش زدن شعله را خاموش کنند ) سپس با یک تکه نبات شیرین کرده و بخورند.

    به گفته وی مصرف 7 تا 14 عدد مویز بدون هسته یا کشمش افتابی, مصرف سیب بدون پوست یا آب انار شیرین با فاصله حداقل یک ساعت بعد از غذا همچنین استفاده از روغن بادام شیرین یا روغن زیتون در سوپ و آش ساده به رفع یبوست کمک می‌کند.

    این کارشناس طب سنتی افزود: انجیر خیسانده در گلاب یا آب و عسل و مصرف آن حداقل نیم ساعت پیش از غذا, خوردن مربای به و یا بالنگ هنگام صبحانه, مصرف نعناء و ریحان همراه با غذا نیز به رفع یبوست کمک می‌کند.

    علوی افزود: خواب مناسب, ورزش مناسب ( به اندازه‌ای که کمی بدن عرق کند و صورت سرخ شود و بیشتر از آن به بدن زیان می‌رساند) به رفع یبوست کمک می‌کند.

    پرهیزاتی برای برطرف کردن یبوست

    این کارشناس طب سنتی بیان داشت: عدم مصرف گوشت گاو و گوساله, عدم مصرف نان‌های بدون سبوس و حجیم, عدم مصرف غذاهای خمیری شکل و دیر هضم مانند پاستا، ماکارانی، نودلیت، ژله و … به رفع یبوست کمک می‌کند چرا که این غذاها و موادغذایی عامل یبوست است.

    وی خاطرنشان کرد: عدم مصرف بستنی و شیر برای معده‌های سرد, عدم مصرف ترشیجات و میوه‌های گس و کال مانند گوجه سبز, عدم مصرف آب به همراه غذا خود از یبوست پیشگیری می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.