رژیم‌های لاغری که دهان را بدبو می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73301
    zghasemi
    مشارکت کننده

    اگر دنبال رژیم‌های لاغری هستید حتماً می‌دانید که برخی از این رژیم‌ها باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود. اما چه رژیم‌هایی باعث این مشکل می‌شود و چرا؟ راه مقابله با آن چیست؟

    رژیم‌های پُر پروتئین باعث ایجاد بوی بدن دهان می‌شود
    همان طور که از اسمش پیداست این رژیم سرشار از پروتئین است و در عوض میزان گلوسیدها به حداکثر رسیده و یا به طور کلی قطع می‌شود. از آنجایی که بدن برای تأمین نیازهای خود گلوسیدی در اختیار ندارد ناچار می‌شود از چربی‌ها استفاده کند. اما زمانی که بدن چربی‌ها را می‌سوزاند ترکیباتی ترشح و در ادرار و خون آزاد می‌شوند. از آنجایی که این ترکیبات بد بو و متعفن هستند بوی بد دهان نیز اجتناب ناپذیر است.

    متأسفانه مقابله با بوی بد دهان زمانی که این رژیم‌های پر پروتئین را دنبال می‌کنید کمی مشکل است. در واقع بوی بدن دهان در موقع رژیم‌های پر پروتئین علامت این است که رژیم شما دارد کار لاغر کردنش را انجام می‌دهد. این مشکلِ اصلیِ افرادی است که رژیم‌های این چنینی را دنبال می‌کنند.

    برای مقابله با مشکل نفس بد بو کافی است که مصرف گلوسیدها را افزایش دهید؛ البته این کار هم یعنی خداحافظی با خودِ رژیم.

    مشکل اینجاست بوی بدی که به وجود مواد کتونی در خون مربوط می‌شود مانند بوی بد مربوط به مشکلات دهان قابل رفع نیست. در این صورت رعایت بهداشت دهان و دندان به تنهایی برای مقابله با مشکل بوی بد دهان کافی نیست.

    اگر رژیم پُر پروتئین گرفته‌اید لازم است که آب بیشتری بنوشید تا توکسین ها یا همان مواد زاید بدن دفع شود. نوشیدن آب زیاد به رفع بوی بد کمک می‌کند

    چه کار کنیم؟

    مقابله با بوی بد دهان که در طول رژیم‌های لاغری به وجود می‌آید به این راحتی‌ها نیست اما راه حل‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان با این مشکل مقابله کرد.

    آب‌نبات نعنایی مصرف کنید
    حواستان باشد که مشکل دیگری در میان نباشد چون در این صورت بوی بد حادتر خواهد شد. در واقع اگر رژیم گرفته‌اید و هم زمان دندان خراب یا مشکل لثه نیز داشته باشید در این صورت مشکل چند برابر می‌شود شدت بوی بد بیشتر خواهد شد.

    اگر رژیم پُر پروتئین گرفته‌اید لازم است که آب بیشتری بنوشید تا توکسین ها یا همان مواد زاید بدن دفع شود. نوشیدن آبزیاد به رفع بوی بد کمک می‌کند. در واقع آب سلامت دهان را تأمین کرده و نفستان را خوشبو می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.