رژیم‌های لاکتیک پروتئین برای کاهش وزن و عوارض جانبی آن

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 11)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113001
    vida samiee
    مدیر

    رژیم‌های لاکتیک پروتئین برای کاهش وزن و عوارض جانبی آن

    رژیم‌های پروتئینی با کاهش اشتها و به حداقل رساندن کل کالری مصرفی باعث کاهش وزن می‌شوند. هرچند در کوتاه‌مدت تاثیر چشم‌گیری دارند اما جایگزینی آن‌ها در تغذیه به عنوان وعده‌های غذایی کار عاقلانه‌ای نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

    پروتئین به رشد و شکل‌گیری عضلات و ماهیچه‌ها کمک می‌کند و فعالیت این ماده در بدن تا حدی گسترده است که می‌توان گفت تقریبا در همه‌ی عملکردهای سلول نقش دارد. نیاز افراد به پروتئین براساس وزن، سن و فعالیت روزانه متفاوت است اما اکثر افراد حداقل به 50 گرم پروتئین در روز نیاز دارند که به راحتی با مصرف لوبیا، عدس، آجیل، گوشت، تخم‌مرغ و محصولات لبنی تامین می‌شود.
    رژیم‌های لاکتیک پروتئین، نسبت به موادغذایی، پروتئین بیشتری دارند که همین امر باعث کاهش وزن و رشد عضلات می‌شود.بیشتر رژیم‌های پروتئینی، استفاده از پروتئین‌های مکمل را جایگزینی برای وعده‌های غذایی می‌دانند.حداقل باید یک وعده در روز مصرف شوند.اگر به عنوان تنها منبع غذایی مورد استفاده قرار گیرند، برای سلامتی خطرناک است.در صورت داشتن رژیم پروتئینی باید مقدار پروتئین مصرفی در موادغذایی و مکمل‌ها بررسی شوند.

    رژیم‌های پروتئینی چگونه عمل می‌کنند؟

    رژیم‌های پروتئینی چیزی بیش از پروتئین ساده هستند. معمولا حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها، سبزیجات و سایر موادمغذی می‌باشند. مصرف مکمل‌های پروتئینی باعث ایجاد سیری در فرد می‌شود. بنابراین افرادی که پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دارند یا از قرص و پودرهای پروتئینی استفاده می‌کنند، اشتها کمتری داشته و کمترغذا می‌خورند.

    نقش پروتئین در بدن چیست؟

    پروتئین بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن مانند رشد و ترمیم اندام‌ها را برعهده دارد. مهم‌ترین تاثیر آن بر استخوان، ماهیچه‌ها و پوست است. همچنین در تولید و سنتز آنزیم‌ها و هورمون‌ها نقش مهمی دارد.

    خطرات و عوارض جانبی رژیم‌های پروتئینی

    مصرف مکمل‌های پروتئینی به جای وعده‌های غذایی، اشتباهی بزرگ است که همه‌ی پزشکان آن را رد می‌کنند چرا که بدن نمی‌تواند همه مواد موردنیاز خود را از یک منبع غذایی تامین کند. گاهی بدن تا حدی دچار کمبود ویتامین و سایر موادمغذی می‌شود که اختلالاتی در متابولیسم و سوخت و سازش ایجاد شده و باعث کاهش وزن شدیدی می‌شود.

    بعضی از این مکمل‌ها، برای ایجاد طعم بهتر از مواد طعم دهنده قندی استفاده می‌کنند که باعث افزایش قند خون افراد می‌شود. علاوه‌بر این، هضم و متابولیسم این قندهای افزودنی برای بدن دشوار بوده و به ناچار مجبور به فعالیت بیشتر شده و در نتیجه کبد و کلیه آسیب‌های جدی می‌بینند. بعضی از افراد هم دچار تهوع، استفراغ و نفخ می‌شوند.

    بررسی آزمایش‌های تعدادی از افراد که از این مکمل‌ها استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد بدن برخی از آن‌ها دارای سطح بالایی از آلاینده‌های غیربهداشتی خوراکی هستند.

    با توجه به شرایط و آسیب‌های رژیم‌های سخت پروتئینی، متخصصان تغذیه و پزشکان مصرف غذاهای غنی از پروتئین مانند شیر، گوشت بدون چربی و تخم مرغ را به جای پروتئین‌ها مکمل توصیه می‌کنند و برای کاهش وزن باید مواد غذایی کم ارزش با کالری بالا را حذف کرده و به جای آن از تخم مرغ، گوشت بدون چربی، عدس، انواه میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند، همچنین نباید ورزش مداوم را از یاد

    #114066
    nashenas
    مشارکت کننده

    رژیم پروتئینی خیلی سریعتر تاثیر میذاره؟

    #114067
    vida samiee
    مدیر

    بدن به همه انواع ویتامین ها و مواد مغذی احتیاج داره و محدود کردن مواد غذایی به یک نوع از ویتامینها فکر میکنم عوارض بدی داشته باشه

    #114072
    homa60
    مشارکت کننده

    رژیم فقط پروتئین بعد از قطع رژیم سریع به حالت قبل و چاقتر برمیگرده

    #114076
    homa60
    مشارکت کننده

    انتخاب رژیم غذایی پر پروتئین به این معنی نیست که شما غذاها و مواد خوراکی سالم مصرف می کنید، با انتخاب این رژیم تنها آب بدن تان را از دست می دهید و رژیم تان را که قطع کنید دوباره آن را بدست خواهید آورد.

    #114078
    vida samiee
    مدیر

    بدن در طول هضم پروتئینها ، اسیدی می شود ، بنابراین برای خنثی کردن اسیدیته خون، شروع به برداشتن کلسیم از استخوان های خود می کند. و به تدریج این برداشت کلسیم از استخوان ها، منجر به کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر پوکی استخوان در فرد را افزایش می دهد .

    #114231
    soheila.d
    مشارکت کننده

    مصرف پروتئین اشتها را تا ساعت‌ها پس از مصرف کاهش می‌دهد. پروتئین تولید هورمون‌های PYY و GLP-۱ (که در ایجاد احساس سیری نقش دارند) را افزایش می‌دهد. مصرف زیاد پروتئین مقدار هورمون «گرلین» را نیز کاهش می‌دهد. این هورمون به‌عنوان هورمون گرسنگی شناخته می‌شود.

    #114233
    asma
    مشارکت کننده

    مهم نیست که تأکید اصلی بر روی پروتئین است؛ اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی پروتئینی خود، جایی را برای میوه‌ها و سبزیجات باقی گذاشته‌اید. این مواد مغذی حاویِ آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که در اکثر غذا‌های دیگر یافت نمی‌شوند، و تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که مقدار زیادی میوه و سبزی می‌خورند، ریسک کمتری برای ابتلا به سرطان دارند

    #114418
    x
    مشارکت کننده

    رژیم پروتئین همراه با سبزیجات و میوه خیلی خوبه

    #114419
    vida samiee
    مدیر

    رژیم پروتئین حتما باید بعد از یک چکاپ کامل و با مشورت پزشک باشه. چون ممکنه به کلیه آسیب برسونه

    #115081
    heidary
    مشارکت کننده

    هر فردی اول باید شرایط جسمانی خود را در نظر گرفته و سپس یک رژیم لاغری سریع را انتخاب کند.حتماً برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و مفید، سراغ پزشک متخصص برید

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 11)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.