رژیم غذایی در دردهای مزمن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #86220
    z.yari
    مشارکت کننده

    هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند بطور کامل درد های مزمن را کنترل کند اما یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از میوه و سیزیجات، غلات کامل و چربی غیر اشباع و سالم می تواند به ساخت استخوانهای قوی و در برخی موارد از درد شدید جلوگیری می کند.
    درد مزمن دردی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند به عنوان مثال دردهای ماهیچه ای که بیش از شش ماه طول می کشد و این درد ها می تواند در پشت، شانه ها، لگن، زانو، سر و دیگر قسمت های بدن باشد معمولا درد مزمن با آسیب به یک منطقه شروع می شود مثلاً در یک آسیب، شانه شما رگ به رگ می شود این احتمال وجود دارد که حتی بعد از اینکه شانه شما خوب شود درد به صورت مزمن ادامه داشته باشد دلیل آن اینست که منطقه آسیب دیده هنوز ملتهب است و شما با مصرف بعضی از مواد غذایی می توانید درد مزمن خود را مدیریت کنید این مواد غذایی عبارتند از

    ماهی آزاد
    همه چربی ها بد نیستند بعضی از چربی ها مانند اسید های چرب امگا 3 که در ماهی غزل آلا، ماهی آزاد سالمون، ساردین، شاه ماهی، وجود دارد برای تخفیف درد موثر است.

    پیاز
    پیاز دارای کوئرستین که یک آنتی اکسیدان شناخته شده برای مبارزه با آنزیم هایی سبب التهاب می باشد علاوه بر آن حاوی ترکیبات گوگرد است که به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند غذاهای دیگری مانند کلم بروکلی، سیب و انگور نیز دارای کوئرسیتین هستند.

    بلوبری
    بلوبری دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان می باشد و برخی از آنتی اکسیدان ها مانند آنتوسیانین برای درد های مزمن موثر است این آنتوسیانین ها به جنگ رادیکالهای آزاد که سبب التهاب و درد مزمن را بدترکرده می روند. شما می توانید نوعی بلوبری آبی رنگ را با مقداری شیر برنج و موز مخلوط کرده و مصرف کنید.

    سیب زمینی شیرین
    سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر بالای از کارتنوئید ها و آنتی اکسیدان ها می باشد که بسیار شبیه آنتوسیانین است کاروتنوئید ها التهاب را کاهش و ایمنی را تقویت می کنند سیب زمینی شیرین را پخته و رنده کنید دارچین و زنجبیل را به آن اضافه کنید هویج، فلفل قرمز و انبه نیز دارای کارتنوئید می باشند.

    سیر
    سیر یکی از مهمترین غذاهای ضد التهابی می باشد که شما برای کاهش درد مزمن خود می توانید استفاده کنید و غنی از ترکیبات گوگرد می باشد سیر می تواند سیستم ایمنی بدن را با تحریک سلول های T تقویت کند.
    _________________________________________________________________________________
    زهرا یاری، کارشناس ارشد تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.