رژیم غذایی فصلی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #116155
    x
    مشارکت کننده

    یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی، گفت: رژیم غذایی تحت عنوان «رژیم فصلی» وجود ندارد، اما با تغییر فصل و دما و افزایش برخی میوه و سبزیجات در این فصل به افراد توصیه می‌شود سه اصل تنوع، تعادل و تناسب را رعایت کنند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر کوروش جعفریان با بیان اینکه افراد باید در تمامی فصول سال تنوع، تعادل و تناسب را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در فصل بهار به دلیل افزایش گرده گل‌ها و گیاهان ابتلا به آلرژی افزایش می‌یابد به همین دلیل به افراد به خصوص افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی را دارند، توصیه می‌شود از مصرف مواد آلرژن از قبیل انواع ماهی‌ها، برخی از خشکبار به خصوص بادام زمینی، سفیده تخم مرغ، برخی از سبزیجات مانند گوجه فرنگی و بادمجان و یا هر مواد غذایی که موجب بروز علائم در آنها می‌شود به شدت خودداری کنند.

    وی افزود: همچنین به دلیل تغییر فصل و افزایش دمای هوا در فصل بهار به افراد توصیه می‌شود به مقدار کافی آب بنوشند. به تمام افراد مصرف هشت لیوان آب توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است فردی به دلیل تعریق، تبخیر و دفع آب به مقدار فراوان به مصرف آب به میزان بیشتری نیاز داشته باشد.

    این متخصص تغذیه و رژیم غذایی، در ادامه تصریح کرد: اگر ادرار افراد رنگ کدر داشته باشد نشاندهنده آن است که بدن به میزان آب بیشتری نیاز دارد اما اگر رنگ ادرار شفاف باشد بدان معناست که بدن به میزان کافی آب دریافت کرده است.

    جعفریان با بیان اینکه در فصل بهار بدن به میوه و سبزیجات بیشتری نیاز دارد، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود از میوه و سبزیجات فصل بهار استفاده کنند و از مصرف موادی که در سردخانه نگه‌داری شده است،خودداری کنند زیرا این دسته از مواد دارای خواص مورد نیاز نیستند.

    این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برخی افراد دچار اضافه وزن شده‌اند که به این دسته از افراد توصیه می‌شود برای کاهش وزن از روش‌های کوتاه مدت استفاده نکنند و اجازه دهند بدن به آرامی به رژیم غذایی سالم بازگردد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.