فواید ویتامین D در کاهش چربی بدنی نوزاد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95222
    ezamani
    مشارکت کننده

    طبق یافته محققان دانشگاه مک گیل کانادا، ویتامین D نه تنها به رشد اسکلت سالم در نوزادان کمک می کند بلکه موجب رشد میزان مناسب و سالم ماهیچه و چربی کمتر نیز می شود.

    تیم تحقیق این مطالعه به سرپرستی «هوپ ویلر» ۱۳۲ نوزاد را در کبک کانادا مورد بررسی قرار دادند. به این نوزادان بین سنین یک ماه تا ۱۲ ماهگی یکی از چهار دوز متفاوت مکمل ویتامین D داده شده بود.

    با استفاده از اسکن بدن، تراکم استخوان این کودکان به منظور محاسبه ماهیچه و توده چربی ارزیابی شد. مکمل ویتامین D به طور منظم برای کودکان تجویز شد تا آنها بتوانند از طریق رژیم غذایی ویتامین موردنیاز خود را تامین کنند.

    در این مطالعه مشخص شد کودکانی که دارای ذخایر بیشتر ویتامین D در بدن شان بودند به طور میانگین ۴۵۰ گرم چربی بدنی کمتری در سه سالگی داشتند.

    یافته های این مطالعه، اهمیت مصرف ۴۰۰ واحد بین المللی مکمل ویتامین D در روز را در اولین سال زندگی کودک به منظور رشد استخوان های قوی تایید می کند.

    در اين مطالعه آمده است كه شير مادر كامل ترين غذا برای نوزاد تا شش ماهگي است؛ ولی ميزان ويتامين D شير مادر كافي نبوده و لازم است به همراه آن، تحت نظر پزشك از مكمل های ويتامين D استفاده شود.

    معمولا توليد ويتامين D بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشيد در پوست صورت مي گيرد؛ ولی اكثر افراد با كمبود اين ويتامين مواجه هستند. از طرفي نور آفتاب مهمترين عامل بروز سرطان پوست است. بنابراين محققان توصيه می كنند كه ويتامين D از راه خوراكی (به صورت طبيعی و استفاده از انواع مكمل) تامين شود. شير، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ، انواع پنير و خاويار حاوی مقدار زيادی ويتامين D هستند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.