ماه رمضان، ماهی را با سبزی بخورید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90195
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    یک کارشناس تغذیه گفت: روش طبخ ماهی ایرانی‌ها به‌ هیچ‌ وجه درست نیست.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،غلامحسین اکبری بیان کرد: غذاهای دریایی حاوی مقداری ید هستند و ماهیت این عنصر شور است که باعث ایجاد تشنگی پس از مصرف می‌شود.
    وی اضافه کرد: روش طبخ ماهی ما ایرانی‌ها به‌ هیچ‌وجه درست نیست. معمولا ماهی را با حجم بالایی از نمک و سایر ادویه‌ها، طعم‌دار کرده و سپس در روغن فراوان سرخ می‌کنیم که خود فرآیند سرخ کردن، می‌تواند باعث افزایش حس تشنگی پس از مصرف ماهی شود.
    اکبری ادامه داد: اگر پروتئین مرغوبی مانند گوشت ماهی را با روش بخارپز، تنوری یا فرپز، طبخ و به‌ جای نمک فراوان با مقداری آبلیموی تازه گوشت را طعم‌دار کنید و در کنارش هم کمی از سبزی‌های مختلف مانند هویج، قارچ یا کلم بروکلی بپزید و بخورید، به‌ طور حتم تشنگی ناشی از آن کاهش خواهد یافت.
    این کارشناس اظهار کرد: به افرادی که عادت خوب ماهی خوردن دارند، توصیه می‌‎شود ماهی را از رژیم غذایی ماه رمضان حذف نکنند؛ بلکه حجم مصرف و نوع استفاده از آن را تعدیل و اصلاح کنند.
    وی خاطرنشان کرد: پروتئین‌ها می‌توانند با افزایش حجم ادرار و حس تشنگی، مشکلاتی را در طول روز برای افراد روزه‌دار بوجود آورند. از این رو، بهتر است گوشت، مرغ و ماهی با حجم بالایی از سبزی‌ها و صیفی‌های آبدار در وعده سحری مصرف شود تا مشکل تشنگی روزانه پیش نیاید.
    اکبری یادآور شد: همچنین بهتر است غلات سبوس‌دار را نیز که حاوی فیبر هستند به‌ جای غلات آرد سفید در رژیم غذایی سحری خود گنجاند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.