مزایا و معایب رژیم چند مرحله‌ای اتکینز

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94588
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    رژیم غذایی اتکینز چند مرحله برای از دست دادن وزن دارد و شروع آن با یک برنامه غذایی کم کربوهیدارت است.

    به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از mayoclinic، هدف از رژیم اتکینز تغییر عادات غذا خوردن برای کمک به کاهش وزن و نگه داشتن آن در حد پایین است. اتکینز همچنین تاکید بر یک روش مادام العمر درست غذا خوردن دارد.

    تمرکز رژیم اتکینز بر غذا خوردن متعادل شامل کربوهیدارتها، پروتئین‌ها، چربی‌ها برای کاهش وزن مطلوب است. رژیم اتکینز معتقد است خوردن مقادیر زیادی کربوهیدرات بخصوص قند، آرد سفید و دیگر کربوهیدرات‌های تصفیه شده، منجر به عدم تعادل قند خون، افزایش وزن، مشکلات قلبی عروقی و ابتلا به دیابت می‌شود. به همین منظور اتکینز غذاهای حاوی کربوهیدرات را محدود می‌کند و بیشترین تشویق آن مرتبط با مصرف زیاد پروتئین، سبزیجات با فیبر بالا، و میوه‌ها است.

    رژیم اتکینز می‌گوید که این برنامه غذایی از سندرم متابولیک، دیابت، فشار خون بالا، و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

    اهش میزان کربوهیدرات در فاز اول این رژیم با سردرد، سرگیجه، ضعف، خستگی و یبوست ممکن است همراه باشد.

    رژیم‌هایی که دارای پروتئین‌های حیوانی آن هم به میزان بالا هستند با مشکلات کلیوی در ارتباط‌اند. مخصوصاً در افرادی که رژیم اتکینز را انتخاب می‌کنند در حالی که یک مشکل کلیوی زمینه‌ای نیز دارند. افراد بالای 65 سال، افرادی که دیابت دارند و نیز افراد مبتلا به فشار خون بالا در بیشترین خطر بیماری‌های کلیوی‌اند و نباید رژیم اتکینز را انتخاب کنند.

    #114261
    radan
    مشارکت کننده

    رییس انجمن علمی تغذیه ایران خاطرنشان کرد:« روش های مختلفی برای کاهش وزن بصورت حتی مستند وجود دارد که گه گاهی توسط افراد خاص یا گروه های خاصی ارائه می شود ولی این دلیل بر این نمی شود که حتما تمام این رژیم ها صحیح باشد چرا که این روش ها به طور مداوم در بین مقالات موجود و حتی سایت های موجود مورد گفت و گو و بحث و مقابله قرار می گیرند.» چاقی های موضعی خطرناک تر است

    #114262
    radan
    مشارکت کننده

    مهمترین چیزی که در رژیم های نادرست وجود دارد تبلیغات فریبکارانه ای است که فرد را متقاعد می کند در مدت کوتاهی کاهش وزن زیادی داشته باشد و در واقع آن را ضمانت می کند.»

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.