نوشیدن چای جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94287
    m.adibian
    مشارکت کننده

    پژوهشگران استرالیایی اعلام کردند که نوشیدن سه فنجان چای در روز خطر پوکی استخوان را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مواد شیمیایی گیاهی موسوم به فلاونویید موجب تقویت استخوان می‌شود. تأثیر چای در تقویت استخوان و کاهش پوکی استخوان آنقدر زیاد است که چای را باید به‌عنوان یک ماده اساسی در رژیم غذایی افراد کهنسال به‌منظور محافظت از استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان گنجاند.

    این ماده سرعت تولید سلول‌های جدید استخوان را بالا می‌برد و از سرعت فرسایش سلول‌های موجود می‌کاهد.

    به گزارش دیلی‌میل، پژوهشگران دانشگاه فلیندرز در جنوب استرالیا در یک بررسی به مدت 10 سال در مورد وضعیت سلامتی حدود 1200 زن سالمند، نتیجه گیری کرده‌اند که نوشیدن چای یک عامل مهم در حفظ استحکام استخوان‌هاست. داوطلبان، که در شروع مطالعه میانگین سنی 80 سال داشتند، به طور منظم در مورد رژیم غذایی و با تأکید بر میزان نوشیدن چای مورد پرسش قرار گرفتند.

    در طول یک دهه، 288 مورد شکستگی استخوان، از جمله 129 شکستگی لگن در این گروه اتفاق افتاد.

    تحقیق این گروه نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان چای استخوان‌هایی قوی‌تر دارند و در مقابل شکستگی‌های دردناک، از جمله شکستن لگن بیشتر محافظت می‌شوند.

    پژوهشگران معتقدند این اثر ناشی از وجود ماده فلاونویید در چای است. فلاونویید در قهوه نیز وجود دارد، اما میزان آن در چای از همه منابع غذایی دیگر حاوی این ماده بیشتر است.

    به گفته این پژوهشگران فقط با سه فنجان چای در روز، خطر شکستگی‌های استخوان در سالمندان 30 درصد پایین می‌آید.

    بر اساس برآوردهای بنیاد بین‌المللی پوکی استخوان، بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند. در ایالات متحده و اروپا، تقریبا 30 درصد از زنان پس از یائسگی مبتلا به پوکی استخوان هستند و حداقل 40 درصد از این گروه زنان و همچنین 30 درصد از مردان یک مورد شکستگی ناشی از پوکی استخوان را در طول عمر تجربه می‌کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.