وقتی ۳۰ روز فقط آب بنوشید چه اتفاقی می‌افتد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #115108
    vida samiee
    مدیر

    وقتی ۳۰ روز فقط آب بنوشید چه اتفاقی می‌افتد

    بدن – هر سلول ملوکولی، بافت یا اندام – برای زنده و فعال ماندن نیاز به آب دارند. آب علاوه بر اینکه زندگی‌تان را حفظ می‌کند، روی خیلی از عملکردهای خاص بدن و حفظ سلامتی تاثیر قابل‌ملاحظه دارد.

    وقتی از بین مایعات فقط آب بنوشید، اتفاقات جالبی در بدنتان می‌افتد. البته داشتن رژیم‌غذایی آب کار آسانی نیست ولی نتیجه‌ی بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت. اینجا برایتان می‌گوییم که اگر برای ۳۰ روز بعنوان مایعات فقط آب بنوشید، بدون ایجاد تغییر دیگری در رژیم‌غذایی یا فعالیت‌های جسمی، چه اتفاقاتی در بدنتان می‌افتد.

    خلاقیت ذهنی و عملکردتان بالا می‌رود

    وقتی برای ۳۰ روز فقط آب بنوشید، مغزتان سریع‌تر واکنش می‌دهد. ازآجاکه مغز به تن‌ها اکسیژن برای عملکرد عالی خود نیاز دارد و آب یکی از بهترین منابع اکسیژن است، با نوشیدن آبِ بیشتر قدرت مغزتان تقویت می‌شود. آب به شما کمک می‌کند بهتر فکر کنید و بهتر تمرکز کنید. همچنین عملکرد مغزی‌تان را چابک‌تر و سریع تر می‌کند. براساس تحقیقات نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طول روز، می‌تواند عملکرد شناخت را در شما تا ۳۰٪ تقویت کند.

    دیرتر از همسالانتان پیر می‌شوید

    نوشیدن آب با حفظ رطوبت پوست، روند پیر شدن را کندتر می‌کند. آب باعث پوستتان مرطوب، سالم، نرم، درخشان جوان و بدون چین و چروک شود. همچنین به حفظ حجم عضلانی در بدن کمک می‌کند. البته برای دستیابی این نتیجه‌ها باید آب خالص بنوشید.

    سیستم‌ایمنی بدنتان تقویت می‌شود

    آب بعنوان یک کاتالیزور برای تقویت عملکرد اعضای بدنتان عمل می‌کند. نوشیدن میزان کافی آب به عملکرد کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. این اندام‌ها مواد زائد و نمک را از خون دفع می‌کنند. همچنین نوشیدن میزان کافی آب سطح pH را در بدن خنثی می‌کند، سیستم‌ایمنی‌تان را در برابر سنگ‌کلیه و سایر بیماری‌ها تقویت می‌کند و کنترل‌درد را بهبود می‌بخشد.

    قلبتان قوی‌تر می‌شود

    آب به سلامت قلبتان کمک می‌کند. با پیشگیری از غلیظ شدن خون و پایین آوردن فشارخون، خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب از حمله قلبی و سکته جلوگیری می‌کند. همچنین به قلب برای فرستادن خون اکسیژن‌دارشده به اندام‌های بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد، کسانی که بیشتر از پنج لیوان در روز آب می‌نوشند تا ۴۱٪ کمتر به دلیل حمله‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند

    استخوان‌هایتان محکم‌تر می‌شوند

    آب به ساخت و ترمیم غضروف‌ها در بدنتان کمک می‌کند و همین باعث می‌شود مفصل‌هایتان راحت‌تر حرکت کنند و احتمال آسیب‌‌دیدگی مفصل‌ها بر اثر فشار پایین می‌آید.

    چربی‌سوزی می‌کنید

    وقتی برای ۳۰ روز فقط آب بنوشید، بدنتان سموم و موادزا‌ئد آزاردهنده و مضر را از اندام‌های حیاتی‌خود بیرون می‌کند. این باعث می‌شود بدنتان پاکسازی شود و همین پاکسازی بدن به از بین بردن چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

    البته در ابتدای راه ممکن است وزنتان بالا رود. دلیل آن این است که بدنتان به مصرف بالای آب عادت ندارد و به همین خاطر آب در خود نگه می‌دارد. ولی در همین حالت هم، آب زیادی که در بدنتان وجود دارد جلوی اشتهایتان را می‌گیرد و کم‌کم کالری خیلی کمتری در طول روز مصرف خواهید کرد و به مرور وزنتان پایین خواهد آمد.

    محققان می‌گویند نوشیدن یک تا دو لیوان آب قبل از غذا سیرتان می‌کند و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. نوشیدن آب در فواصل منظم هم به کنترل وزنتان کمک می‌کند.

    سوخت‌وساز بدنتان بالا می‌رود

    مطالعات نشان می‌دهند که نوشیدن مداوم آب در طول روز، صرفنظر از هر رژیم‌غذایی که داشته باشید، سوخت‌وسازتان را تقویت می‌کند. محققان می‌گویند نوشیدن دو لیوان آب بلافاصله بعد از بیداری تا ۲۴٪ سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد.

    مردمان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.