پیاده‌روی چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #93345
    m.adibian
    مشارکت کننده

    قبلا هم این را می دانستید که پیاده روی با سوزاندن کالری به کاهش وزن کمک می کند. سوزاندن 400 کالری در یک ساعت کم هم نیست. اما گذاشتن یک پا جلوی پای دیگر بیش از یک کالری سوزی ساده به کاهش وزن کمک می کند.
    پیاده روی می تواند تاثیری قوی روی خلق و خو و احساسات فرد داشته باشد، که شامل عادات غذایی تان نیز می شود. برای شروع پیاده روی نیاز به انگیزه ای فراتر از این دارید؟ پس در ادامه دیگر مزایای پیاده روی که به کاهش وزنتان کمک می کند را مطالعه کنید.

    1- می تواند هوس غذایی را دور کند

    پیاده روی انرژی تان را افزایش می دهد، و از اینکه بعد از ظهر به صورت ناخواسته به سراغ شیرینی های روی میز بروید جلوگیری می کند. مانند دیگر انواع ورزش، می تواند سطح هورمون احساس خوب یعنی ایندورفین را نیز در بدن بالا ببرد. این تاثیر تمایل به قند را کاهش می دهد، بدن معمولا برای بالا بردن سطح خلق و خو به صورت موقت از شما مواد شیرین تقاضا می کند.

    2- به خواب بهتر کمک می کند

    خواب بی کیفیت یکی از عوامل اصلی اضافه وزن است. تحقیقات نشان داده خواب ناکافی تولید لپتین در بدن را کاهش می دهد، لپتین هورمونی است که احساس سیری را کنترل می کند. کمبود خواب سطح گلین را نیز افزایش می دهد، هورمونی که گرسنگی را تحریک می کند. پس جای تعجب نیست که تحقیقات نشان داده افرادی که شب ها فقط 5 ساعت می خوابند اضافه وزن بیشتری نسبت به کسانی دارند که حاقل 7 ساعت خواب مفید دارند.
    ورزش هایی مانند پیاده روی کمک می کنند شب ها بهتر بخوابید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید سعی کنید برنامه ورزشی خود را طوری بچینید که صبح ها به ورزش بروید. تحقیقات نشان داده افرادی که صبح ها فعالیت ورزشی دارند هنگام شب راحت تر به خواب می روند و خوابی با کیفیت را تجربه می کنند.

    3- از نظر ذهنی در وضعیتی سالم قرار می گیرید

    وقتی به پیاده روی می روید، در واقع کاری خوب برای بدن انجام می دهید. همین کار ساده به تقویت قدرت اراده کمک می کند، و در مواقعی مانند وعده های اصلی انگیزه برای انتخاب سالم افزایش پیدا می کند. پیاده روی بیش از دیگر ورزش ها به خویشتن داری کمک می کند، دلیلش هم این است که بعد از پیاده روی احساس نمی کنید که حالا مستحق یک وعده ی پرکالری هستید، در صورتی که بعد از یک دوندگی و عرق ریختن حسابی ممکن است تمایل داشته باشید با یک غذای پرکالری به خود پاداش دهید.

    4- جلوی ناخنک زدن را می گیرد

    پیاده روی بعد از شام کمک می کند تا بعد از این وعده به سراغ ناخنک زدن به غذاها نرویم. قاچاق خوری یکی از دام های شایع در کاهش وزن است. بسیاری از افراد تمام روز را غذای سالم استفاده می کنند، اما ناگهان بدون فکر تا زمانی که می خواهند بخوابند چندین مرتبه به غذاها ناخنک می زنند. تحقیقات نشان داده کسانی که بعد از شام ( حدود ساعت 7 تا 8 ) دیگر چیزی نمی خورند توانسته اند بعد از دو هفته نیم کیلو وزن کم کنند. رفتن به بیرون برای پیاده روی می تواند علامتی باشد که می گوید دیگر وقت غذا خوردن به پایان رسیده. همچنین پیاده روی از یکجا نشستن رهایتان می کند، نشستن باعث می شود در خطر استفاده تنقلاتی مانند چیپس قرار بگیرید.

    5- غذا خوردن های استرسی را کاهش می دهد

    وقتی فشار رویتان بالا می رود خود را با یک بسته چیپس پیدا می کنید؟ بسته چیپس را زمین بگذارید و بیرون بروید، پیاده روی کمکتان می کند استرس و فشاری که حس می کنید کاهش بیابد. در یک تحقیق مشخص شد کارمندان اداره، که در طول ناهار 30 دقیقه قدم می زدند، در ادامه روز احساس آرامش و اشتیاق بیشتری نسبت به کسانی که این کار را نمی کردند داشتند. این مدت زمان زیاد است و امکانش برایتان فراهم نیست؟ محققان می گویند حتی 15 دقیقه پیاده روی هم مزایای خود را روی کاهش وزن دارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.