کلید فشار خون

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #115456
    vida samiee
    مدیر

    کلید فشار خون

    فشار خون شدید و کنترل آن

    به گزارش جام جم، حتما به موازات درمان فشار خون و پایین آوردن آن باید به دنبال علت فشار خون و درمان زمینه ایجاد آن باشیم.

    کاهش وزن، کم کردن نمک مصرفی، کم‌کردن مصرف غذاهای آماده و انجام ورزش منظم به روند درمان کمک می‌کند.

    حتما باید فشار خون را به زیر 14 روی 9 برسانیم و نگذاریم بیمار درمان را قطع کند.

    در افراد با سن بالا، زیاد از حد فشار خون را پایین نیاوریم.

    خوشبختانه به دلیل وجود انواع داروها بیشتر موارد فشار خون درمان شده و فرد بیمار از بروز عوارض در امان خواهد ماند. البته این نکته مهم را باید به خاطر سپرد که درمان فشار خون کاری دائمی و بی‌وقفه است و بعد از کنترل کامل فشار خون کماکان باید ادامه یابد تا از بروز مجدد و شدت‌یافتن آن جلوگیری شود. هرگز نمی‌توانیم به صرف کنترل این بیماری درمان را متوقف کنیم. زیرا نه تنها باعث عود بیماری می‌شود، بلکه گاهی باعث بروز فشار خون‌های شدید و توفانی خواهد شد.

    فشار خون شدید یا مقاوم چیست؟

    وقتی درمان فشار خون با یک دارو موفق نباشد، باید داروی دوم و سوم را برای درمان اضافه کرد. مهم این است که یک داروی مدر یعنی دارویی که باعث زیاد شدن ادرار می‌شود، جزو داروهای بیمار باشد. در این حالت اگر نتوانیم فشار خون را کنترل کنیم (یعنی به کمتر از 140 روی 90 برسانیم) به معنی مقاوم‌ ‌بودن فشار خون خواهد بود. داروهای ادرار آور موجود شامل هیدروکلرتیازید، تریامترن اچ، فورزماید و اسپیرینولاکتون هستند که همانگونه که گفته شد نقش اساسی در کنترل فشار خون ایفا می‌کنند و حتما باید در بین داروهای دریافتی بیماران باشد.

    چرا فشار خون به درمان مقاوم می‌شود؟

    علت اول و اصلی آن مصرف نامرتب و قطع مصرف داروها از سوی بیماران است. وقتی بیمار بعد از مدتی دارو را قطع می‌کند، حتی با مصرف دوباره آن نیز ممکن است دیگر فشار خون کنترل نشود. علت دوم خوردن نمک زیاد یا مایعات شور است که کنترل فشار خون را ناممکن می‌کند و علت سوم وجود بیماری‌هایی است که باعث فشار خون شده‌اند و پزشک نتوانسته آنها را تشخیص دهد.

    کدام بیماری‌ها می‌توانند فشار خون مقاوم ایجاد کنند؟

    سردسته آنها، بیماری‌های غده فوق کلیه است. غده فوق کلیه چند هورمون ایجاد می‌کند که فشار خون را بالا می‌برد. به این ترتیب حتما باید کارکرد این غده در بیمارانی که فشار خون‌شان کنترل نمی‌شود ارزیابی شود. جالب این است که با تشخیص و درمان این موارد فشار خون بخوبی و کامل کنترل خواهد شد. از دیگر بیماری‌هایی که کنترل فشار خون را سخت می‌کند تنگی
    رگ‌های کلیه‌هاست

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.