۵ اسموتی ساده برای داشتن پوستی زیبا و سالم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #115814
    heidary
    مشارکت کننده

    ۵ اسموتی ساده برای داشتن پوستی زیبا و سالم

    مصرف اسموتی گشنیز و آناناس، گزینه خوبی برای زیبا نگه داشتن پوست است. یکی از خواص ویژه گشنیز، سم‌زدایی است. این گیاه کمک می‌کند تا فلزات سنگین مثل جیوه و سرب از بدن ما دفع شوند. آناناس هم حاوی آنزیم‌هایی است که به سیستم گوارشی شما کمک می‌کند تا غذاها خیلی راحت‌تر و سریع‌تر هضم شوند. زمانی که بدن شما سالم و سر حال باشد، پوست‌تان هم سالم، زیبا و با طراوت خواهد بود.

    به گزارش بهداشت نیوز: به‌طور کلی گیاهان خواص بسیار زیادی برای سلامت ما انسان‌ها دارند. خواص دارویی آن‌ها، عطر و رایحه و حتی طعم بی‌نظیرشان استفاده از آن‌ها را بسیار دلچسب و مفید کرده است. انعطاف‌پذیری استفاده از گیاهان به گونه‌ای است که می‌توانیم از آن‌ها به روش‌های گوناگونی استفاده کنیم. برای مثال، آن‌ها را به صورت تازه مصرف کنیم یا از دانه و روغن‌شان استفاده کنیم که این گوناگونی بسته به نوع مصرف‌شان انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهیه کردن اسموتی‌های سبز یکی از بهترین روش‌هایی است که علاوه بر لذت بردن از طعم، می‌تواند به حفظ سلامت بدن‌تان کمک کند. اسموتی که ساخته شده از گیاهان سبز و تازه است می‌تواند به راحتی انواع مختلف ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی مفید و فیبر لازم برای بدن شما را تامین کند. در حقیقت این اولین قدم برای زیبا، درخشان و سالم نگه داشتن پوست‌تان هم هست. در ادامه مطلب امروز با دستور تهیه چند اسموتی خوش‌طعم گیاهی آشنا خواهید شد.

    ۱- اسموتی جعفری

    جعفری حاوی لوتئو‌لین فلاونوئید است که یک آنتی‌اکسیدان عالی برای پوست شما است. نصف فنجان جعفری می‌تواند ۵۰۰ درصد از ویتامین K که برای سفت و مستحکم ماندن پوست شما لازم است را تامین کنید. علاوه بر این، همین مقدار جعفری حاوی ۵۰ درصد ویتامین C هم هست که می‌تواند به طرز چشمگیری پوست شما را روشن نگه دارد. برای اینکه طعم قوی و غالب جعفری را کمی ملایم‌تر کنید، می‌توانید ۲ عدد گلابی رسیده را با آن مخلوط کنید و برای طعم بهتر مقداری لیمو و یا زنجبیل به آن اضافه کنید. اسفناج هم می‌تواند همراه خوبی باشد، این گیاه حاوی منیزیم، فولات، ویتامین‌ A، ویتامین C و ویتامین K هم هست.

    مواد لازم برای تهیه اسموتی جعفری:

    – جعفری نصف فنجان
    – زنجبیل تازه ۱ قاشق غذا‌خوری
    – گلابی رسیده ۲ عدد
    – عسل ۱ قاشق چای‌خوری
    – لیمو تازه و آب‌گرفته شده ۱ عدد
    – اسفناج ۲ فنجان
    – آب ۱.۵ تا ۲ فنجان

    طرز تهیه:

    تمام مواد را با هم در مخلوط‌کن بریزید و بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند نوش جان کنید.

    ۲- اسموتی گشنیز و آناناس

    یکی از خواص ویژه گشنیز سم‌زدایی است. این گیاه کمک می‌کند تا فلزات سنگین مثل جیوه و سرب از بدن ما دفع شوند. وجود هر یک از این فلزات می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های خطرناک و جدی شود. این فلزات ممکن است از طریق خوردن ماهی و یا استفاده از رژ‌لب‌ها به بدن ما منتقل شوند و خوش‌بختانه مصرف گشنیز می‌تواند اثرات مخرب آن‌ها را دفع کند. جدا از خاصیت مفید گشنیز، آناناس هم حاوی آنزیم‌هایی است که به سیستم گوارشی شما کمک می‌کند تا غذاها خیلی راحت‌تر و سریع‌تر هضم شوند. زمانی که بدن شما سالم و سر حال باشد، پوست‌تان هم سالم، زیبا و با طراوت خواهد بود.

    مواد لازم برای تهیه اسموتی گشنیز و آناناس:

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.