اثر تنقلات در افزایش وزن

سن: ۲۸ سال
وزن اولیه: ۱۰۱ کیلوگرم
میزان کاهش وزن: ۳۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
از دوران دبیرستان شروع به چاق شدن کرده بودم. بعد از پایان دانشگاه در شیفت شب یک کارخانه مشغول به کار شدم. به همین علت برای اینکه بتوانم خود را تا صبح بیدار نگه دارم معمولاً از تنقلات استفاده می‌کردم. این مسئله باعث شده بود که روز به روز به وزنم اضافه شود. زمانی که به سن ۲۸ سالگی رسیدم نه تنها به علت اضافه وزنی که داشتم اعتماد به نفسم را از دست داده بودم، بلکه با وجود سن کم به کمر درد و کبد چرب هم مبتلا شده بودم. نگران سلامتی‌ام بودم و به خوبی می‌دانستم که علت این مشکلات تنها یک چیز است و آن هم اضافه وزن زیادی است که دارم. تصمیم گرفتم برای کاهش وزن به کلینیک رژیم درمانی نوین که سال‌ها قبل مادرم به آنجا مراجعه کرده بود و نتیجه خوبی هم گرفته بود مراجعه کنم.
چند هفته ابتدای شروع رژیم بسیار سخت بود. مقابله با عادات غذایی که سال‌ها بود به آن خو کرده بودم خیلی برای من مشکل بود. به خصوص شب‌ها در محل کار عادت داشتم تا صبح همراه با همکارانم از تنقلات استفاده کنم. خوشبختانه با راهنمایی‌هایی که در این کلینیک دریافت کردم توانستم به تدریج مصرف میوه و سبزیجات را جایگزین تنقلات پرکالری کنم. همچنین یاد گرفتم که چگونه برنامه غذا خوردنم را تنظیم کنم که هم بتوانم بعد از کار در طول روز بخوابم و هم نظم وعده‌های غذایی را با توجه به شب کار بودنم حفظ کنم.
نتیجه‌ای که بعد از ۹ ماه به دست آوردم برایم بسیار لذت بخش بود. هرگز تصور نمی‌کردم بتوانم ۳۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشم. در حال حاضر کبد چربم درمان شده و کمر دردم نیز تا حد زیادی رفع شده است. از این به بعد باید سعی کنم با رعایت نکاتی که در این مدت در کلینیک نوین فرا گرفته‌ام از افزایش وزن مجدد جلوگیری نمایم.

Loading