سن: ۴۰ سال
وزن اولیه: ۹۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۱ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
سال‌های زیادی بود که با مشکل چاقی روبرو بودم. از نظر من سخت‌ترین کار دنیا کاهش وزن بود. به همین دلیل دائماً رژیم گرفتن را به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌انداختم و حتی گاهی اوقات در ظاهر از وزن خود ابراز رضایت می‌کردم تا خانواده نیز مرا به کاهش وزن مجبور نکنند. مدتی بود که در ناحیه قفسه سینه احساس درد می‌کردم. بعد از مراجعه به پزشک متوجه شدم اگر وزن کم نکنم ممکن است در آینده به بیماری قلبی مبتلا شوم. از گفته‌های پزشک بسیار وحشت زده شدم. این امر عاملی شد که پس از پرس و جو از اطرافیان به آقای دکتر فرشچی مراجعه کنم. تقریباً هم زمان با ماه رمضان رژیم خود را شروع کردم.
در طول این ماه و بعد از آن تمام توصیه‌های آقای دکتر را به دقت رعایت کردم و سعی کردم برخلاف رژیم عمل نکنم. قبل از شروع رژیم غذایی هیچ وقت نمی‌توانستم در مقابل غذا اشتهای خود را کنترل کنم. اما در حال حاضر می‌دانم که چگونه با اشتهای کاذب خود مبارزه کنم، آهسته و با حوصله غذا بخورم که زود سیر شوم و در هنگام گرسنگی نیز مجاز به مصرف کدام خوراکی‌ها هستم. تغییرات به ظاهر کوچک اما بسیار با اهمیت مثل مصرف لبنیات کم چرب به جای شیر و ماست پرچرب، مصرف نان سبوس‌دار و غذا خوردن در ساعت‌های مشخص در تنظیم اشتها و روند کاهش وزن من تاثیر بسزایی داشت.
۱۱ کیلو کاهش وزن در مدت ۳ ماه نتیجه‌ای بود که قبلاً تصور نمی‌کردم قادر به رسیدن به آن باشم. هر هفته که روی ترازو می‌رفتم از موفقیت خودم شگفت‌زده می‌شدم و انگیزه و اراده‌ام برای ادامه رژیم افزایش می‌یافت. امیدوارم با ادامه این روند به زودی به وزن مناسب خود برسم.

Loading