انگیزه قوی برای کاهش وزن

سن: ۲۴ سال
وزن اولیه: ۱۳۲ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۲ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
من در یک خانواده چاق متولد شده‌ام. تقریباً تمام خواهر و برادرهایم چاق هستند. من نیز از اواخر دوران دبستان افزایش وزن پیدا کردم. عادت به مصرف فست فود و تنقلات شیرین در کنار بی‌تحرکی سبب شد روز به روز به اضافه وزن من افزوده شود. به طوریکه در سن ۲۴ سالگی با داشتن ۱۳۲ کیلو اضافه وزن راه رفتن و حتی فعالیت‌های روزمره‌ام را به سختی انجام می‌دادم. تحمل نگاه دیگران هم برای من بسیار سخت بود. از حضور در جمع‌های دوستانه و خانوادگی طفره می‌رفتم. تا اینکه به علت تپش قلب به پزشک مراجعه کردم. با توجه به اینکه سابقه بیماری قلبی در اقوام نزدیک من وجود دارد پزشک به من هشدار داد که اگر نسبت به کاهش وزن اقدام نکنم نه تنها به بیماری قلبی بلکه به به بیماری‌های دیگری هم مبتلا می‌شوم. در نتیجه ترغیب شدم وزنم را کاهش دهم.
از همان ابتدا تصمیم گرفتم با اراده قوی این کار را شروع کنم. می‌دانستم که اضافه وزن زیادی دارم و یک شبه نمی‌توانم همه آن را کاهش دهم. به توصیه یکی از دوستان به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کردم. رژیمی که برای من تنظیم شده بود بسیار کامل بود و تمام مواد غذایی سالم در آن گنجانده شده بود. اما چند هفته اول برایم سخت بود. به سختی می‌توانستم در برابر مصرف غذاهای مورد علاقه‌ام مقاومت کنم. اما چون بسیار با انگیزه قدم در این راه گذاشته بود با راهنمایی‌های دکتر فرشچی توانستم آن را تحمل کردم. بعد از مدتی کاملاً به رژیم و عدم مصرف خوراکی‌های شیرین عادت کردم.
۶ ماه رعایت مداوم رژیم باعث شد ۲۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشم. هر چند تا رسیدن به وزن مناسب راه طولانی در پیش دارم، اما با همین میزان کاهش وزن نیز احساس سبکی و سلامتی می‌کنم. امیدوارم بتوانم این راه را تا رسیدن به وزن دلخواهم ادامه دهم.

Loading