بهبود کبد چرب با کاهش وزن

سن: ۴۸ سال
وزن اولیه: ۱۰۲ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
چند سالی بود که می‌دانستم به کبد چرب مبتلا هستم. با آن که پزشک به من توصیه کرده بود که حتماً باید رژیم غذایی سالم داشته باشم و وزنم را کاهش دهم اما متاسفانه من توصیه‌های او را جدی نگرفته بودم. به علت آن که اغلب ناهار در بیرون از منزل بودم هر هفته چندین بار فست فود استفاده می‌کردم. از طرفی به علت مشغله کاری هیچ‌گونه فعالیت بدنی منظمی نداشتم و اصلاً پیاده‌روی جایی در برنامه روزانه‌ام نداشت. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه بعد از چند سال متوجه شدم که وضعیت کبد چربم وخیم‌تر شده است. این بار پزشک اکیداً توصیه کرد تا وضعیت بیماری‌ام بدتر نشده به فکر چاره باشم.
از مدت‌ها قبل از طریق اینترنت با سایت کلینیک رژیم درمانی نوین و آقای دکتر فرشچی آشنا شده بودم. بنابراین در دوره‌های اینترنتی این مرکز ثبت نام کردم. پس از شروع دوره رژیم اولین اقدامی که انجام دادم به توصیه مشاور تغذیه کلینیک نوین تصمیم گرفتم به جای آن که هر روز در محل کار از غذای بیرون استفاده کنم از منزل غذا ببرم. سپس سعی کردم به جای مصرف تنقلات از مواد غذایی سالمی که به عنوان میان وعده در رژیمم گنجانده شده بود استفاده کنم. هر وقت هم که گرسنه می‌شدم از سبزیجات استفاده می کردم. در کنار تمام این تغییرات پیاده‌روی را به برنامه روزانه‌ام اضافه کردم. پیاده‌روی نه تنها بر روی کاهش وزنم اثر خوبی داشت، بلکه روحیه‌ام را نیز بهبود بخشیده بود.
بعد از ۹ ماه هم ۲۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتم و هم با انجام سونوگرافی مشخص شد که خوشبختانه بیماری کبد چربم تا حد زیادی بهبود یافته است. از نتیجه تلاش‌هایم بسیار راضی هستم و حقیقتاً به این نتیجه رسیده‌ام که انسان به هر چه بخواهد دست پیدا می‌کند.

Loading