بهبود کبد چرب بدون دارو

سن: ۲۵ سال
وزن اولیه: ۸۶ کیلوگرم
میزان کاهش وزن: ۱۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
مدت‌های زیادی بود که به چاقی مبتلا بودم. مشکل چاقی نه تنها دائماً فکر مرا مشغول کرده بود بلکه سلامتی‌ام را هم تحت تاثیر قرار داده بود. متاسفانه در سن ۲۵ سالگی به کبد چرب مبتلا شده بودم. بعد از آگاهی از اینکه به علت چاقی بیمار شده‌ام به توصیه پزشک معالج تصمیم به کاهش وزن گرفتم. پزشک به من توصیه کرده بود که از کاهش وزن شدید در مدت کوتاه پرهیز کنم.
به پیشنهاد خانواده به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کردم. بعد از ثبت نام در دوره‌های رژیم درمانی این مرکز به توصیه آقای دکتر فرشچی در کنار رژیم شروع به ایجاد تغییراتی در عادات روزمره‌ام کردم. مواد غذایی مضر و پرکالری را از رژیم غذایی‌ام حذف کردم. مصرف غذاهای سرخ شده و نوشابه را به طور کامل کنار گذاشتم. در عوض میوه، سبزی و نان سبوس‌دار را وارد برنامه غذایی‌ام کردم. هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شدم، به پارک نزدیک منزل می‌رفتم، پیاده‌روی می‌کردم یا گاهی می‌دویدم.
خوشبختانه توانستم در مدت ۳ ماه ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشم. نتیجه سونوگرافی نشان می‌داد که کبد چربم به میزان زیادی بهبود یافته است. طی این مدت نه تنها با بیماری‌ام مبارزه کردم بلکه بسیاری از عادات نادرست خود را که می‌توانست علاوه بر کبد چرب بیماری‌های دیگری را نیز برای من به ارمغان بیاورد، تغییر داده‌ام. قبل از شروع رژیم هیچ‌گاه صبحانه مصرف نمی‌کردم، اما در حال حاضر مصرف صبحانه جزء عادات همیشگی‌ام شده است. در طول روز به مصرف کافی آب توجه دارم. از میان وعده‌های سالم استفاده می‌کنم. کنترل خوبی بر روی اشتهایم پیدا کرده‌ام. در حقیقت من بدون اینکه از داروهای لاغری غیرمجاز استفاده کنم یا مجبور شوم به باشگاه بروم توانستم به طبیعی‌ترین روش و تنها از طریق رژیم غذایی و پیاده‌روی وزن کم کنم.

Loading