سن: ۲۱ سال
وزن اولیه: ۹۵ کیلوگرم
کاهش وزن: ۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
متأسفانه من از آن دسته افرادی بودم که در هنگام مطالعه کردن به خصوص در زمان امتحانات مهم دائماً باید تنقلات شیرین مصرف می‌کردم. بیشترین خوراکی هم که در طی روزهای درس خواندن مصرف می‌کردم کاکائو و خرما بود. این بود که در طول مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم اضافه وزن زیادی پیدا کردم.
پس از کنکور دیگر آن قدر چاق شده بودم که دلم می‌خواست هر چه زودتر با یک رژیم غذایی خوب به وزن مناسب خود برسم. به همین دلیل به کلینیک رژیم درمانی نوین که توسط یکی از بستگانم با آن آشنا شده بودم مراجعه کردم. کالری رژیم‌هایی که برای من تنظیم شده بود به صورت تدریجی کاهش می‌یافت، به طوریکه کاهش حجم وعده‌های غذایی خیلی محسوس نبود. اما در ابتدا کنار گذاشتن خوراکی‌های شیرین برای من بسیار سخت بود و احساس می‌کردم بدون خوردن این نوع مواد غذایی تمرکز لازم برای درس خواندن را ندارم. ولی به تدریج و با گذشت چند هفته توانستم بر عادت‌های غذایی گذشته‌ام غلبه کنم. از طرفی کاهش وزن ابتدایی ناشی از اجرای رژیم باعث شد به اثربخشی رژیم امیدوار شوم.
چند هفته پس از اجرای رژیم دیگر اثری از میل به مصرف تنقلات شیرین در من باقی نمانده بود. در این مدت اطلاعات تغذیه‌ای من نیز بسیار افزایش یافت و متوجه شدم عادات غذایی‌ام به طور کلی اشتباه بوده است و من طی سال‌های گذشته خود را از داشتن یک الگوی غذایی سالم محروم کرده بودم. بنابراین دیگر حاضر نیستم سلامت خود را با خوردن مواد غذایی بی‌ارزش و گاه مضر به خطر بیندازم. اکنون هر بار که در مقابل آینه می‌ایستم، انگیزه‌ام برای ادامه رژیم بیشتر می‌شود. امیدوارم بتوانم با عمل به دستورات رژیمی سرانجام به وزن ایده‌آل خود برسم.

Loading