دوران شیردهی و کاهش وزن

سن: ۳۴ سال
وزن اولیه: ۹۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۵ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
در دوران بارداری طبق توصیه اطرافیان و با این تصور که جنین رشد مناسبی داشته باشد در طول روز مقدار زیادی غذا می‌خوردم. به طوریکه در این دوران خیلی چاق شدم. از طرفی در دوران بارداری متوجه شدم که به دیابت بارداری مبتلا شده‌ام. هر چند پس از زایمان قند خونم به محدوده طبیعی بازگشت اما پزشک متخصص به من گفت که احتمال ابتلای من به دیابت در سال‌های بعدی نسبت به افراد عادی بیشتر است و حتماً باید اقدامات لازم را جهت پیشگیری انجام دهم. در ابتدا چون نگران بودم که کاهش وزن و پیروی از رژیم غذایی برای شیردهی‌ام مشکل‌ساز باشد سعی کردم که خودم با پرهیزهای غذایی کمی از وزن خود را کاهش دهم. اما ازآنجاکه در دوران بارداری به پرخوری عادت کرده بودم در این امر موفقیت قابل توجهی نداشتم.
تا اینکه توسط یکی از اقوام که از بیماران آقای دکتر فرشچی هستند با ایشان آشنا شدم و با توجه به داشتن کودک شیرخوار و سختی رفت و آمد تصمیم گرفتم در دوره‌های اینترنتی کلینیک ایشان شرکت کنم. وقتی شروع به اجرای رژیم کردم خوشبختانه هیچ تغییری در حجم شیرم ایجاد نشد و می‌توانستم بدون مشکل کودکم را تغذیه کنم. آنقدر میوه، سبزیجات و لبنیات در رژیم من وجود داشت که حتی در زمانی که تحت رژیم نبودم نیز تا این حد از غذاهای سالم استفاده نمی‌کردم. در واقع تنها غذاهای بی‌ارزش و پرکالری از برنامه غذایی من حذف شده بود. البته در ابتدای رژیم کمی حذف مواد غذایی شیرین برای من دشوار بود اما طی یکی دو هفته به این وضعیت عادت کردم.
پس از یکی دو ماه اجرای رژیم‌ها برایم بسیار راحت شده بود به طوریکه برای اجرای آن دیگر مشکلی نداشتم. با دریافت هر رژیم غذایی بیشتر برنامه غذایی‌ام را با آنچه در گذشته می‌خوردم مقایسه می‌کردم و به نقاط ضعفم بیشتر پی می‌بردم و هر بار سعی می‌کردم رژیم را دقیق‌تر از قبل اجرا کنم تا به وزن ایده‌آل خود برسم.

Loading