سن: ۲۶ سال
وزن اولیه: ۸۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۵ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۸ ماه
زمانی که مادرم فوت کرد مدت‌ها از نظر روحی بهم ریخته بودم و احساس افسردگی می‌کردم. برای غلبه بر این احساس به پرخوری و مصرف غذاهای شیرین پناه برده بودم. در حقیقت از غذا برای تسکین مشکلات روحی‌ام استفاده می‌کردم. بعد از چند ماه اگرچه از شدت افسردگی‌ام کم شد و مانند سابق احساس یاس و افسردگی نداشتم اما اضافه وزن شدیدی پیدا کردم. به نوعی به مصرف غذاهای شیرین اعتیاد پیدا کرده بودم و اگر یک روز آن‌ها را نمی‌خوردم به شدت عصبی و تندخو می‌شدم. یکباره به خود آمدم و متوجه شدم طی این مدت ۲۵ کیلو اضافه وزن پیدا کرده‌ام. از دیدن خودم در آینه وحشت داشتم. دوست داشتم به وزن سابقم برگردم اما تصور می‌کردم هرگز نمی‌توانم از عادات غذایی‌ام دست بکشم. هر وقت تصور می‌کردم برای آب کردن چربی‌هایی که لایه لایه در بدنم انباشته شده باید رژیم بگیرم، دچار ترس و ناامیدی می‌شدم.
یکی از همکارانم که از وضعیت من آگاه بود توصیه کرد که به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کنم. در کلینیک نوین افرادی را مشاهده کردم که حتی با سن بالا موفق به کاهش وزن شده بودند. موفقیت آن‌ها در من هم ایجاد انگیزه کرد. در ابتدای دوره کمی ناپرهیزی داشتم. اما چون در بین وعده‌های اصلی و در فواصل منظم در رژیم میان وعده گنجانده شده بود، به تدریج توانستم مصرف میان وعده‌های سالم را جایگزین تنقلات شیرین کنم. برخلاف تصورم حذف غذاهای شیرین غیرممکن نبود و چون این کار به تدریج صورت گرفت و در طول روز نیز گرسنه نمی‌شدم، با کنار گذاشتن شیرینی‌جات دچار مشکلات روحی نشدم. حتی به خاطر موفقیتی که در این راه کسب کردم روحیه‌ام بهتر شده بود.
نتایج تلاش‌هایم آن شد که بعد از ۸ ماه موفق شدم تمام اضافه وزن ناشی از مدت‌ها پرخوری را جبران کنم. درسی که من در این راه گرفتم این بود که غیرممکن وجود ندارد و اگر اراده داشته باشید به رویاهای خود خواهید رسید.

Loading