صبر و حوصله، کلید موفقیت

سن: ۱۶ سال
وزن اولیه: ۸۳ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
من از دوران کودکی چاق بودم و متاسفانه همان طور که سنم افزایش می‌یافت وزنم نیز بیشتر می‌شد. به طوریکه با وجود اینکه هنوز در دوران نوجوانی به سر می‌بردم بعد از کمی راه رفتن از درد زانو و تنگی نفس شکایت داشتم. این مشکلات سبب شد مادرم نیز که کمی اضافه وزن داشت مرا تشویق کند تا هر دو با هم نسبت به کاهش وزن اقدام کنیم.
مادرم بعد از پرس و جو از دوستان و آشنایان کلینیک رژیم درمانی نوین را برای عملی شدن این تصمیم انتخاب کرد. رعایت اولین رژیم برای من و مادرم به خصوص برای من که به مصرف تنقلات وابسته بودم و تقریباً با اکثر وعده‌های ناهار و شام نوشابه و دلستر مصرف می‌کردم کمی سخت بود. اما هر دو سعی می‌کردیم که به رعایت رژیم پایبند باشیم و مصرف میان وعده‌های سالم را جایگزین تنقلات بی‌ارزش کنیم. در کنار رژیم به طور منظم پیاده‌روی نیز انجام می‌دادیم. ابتدا از مقادیر کم فعالیت بدنی شروع کردیم و کم کم طبق توصیه‌های آقای دکتر فرشچی به مدت زمان آن افزودیم. قبل از شروع دوره رژیم اوقات بیکاری خود را به تماشای تلویزیون و یا استفاده از موبایل می‌گذراندیم، اما اکنون حتماً زمان‌هایی را به پیاده‌روی اختصاص می‌دهیم.
به تدریج و طی چند هفته به رژیم عادت کردیم و هر دو توانستیم چند کیلوگرمی کاهش وزن داشته باشیم. بنابراین انگیزه‌مان برای ادامه راه افزایش یافت. کاهش وزن نه تنها سبب شده بود که من احساس سبکی داشته باشم، بلکه دیگر با کمی فعالیت کردن تنگی نفس و زانو درد نیز نداشتم. توصیه من به تمام کسانی که مانند من به چاقی مبتلا هستند این است که بدانند شاید در اثر بی‌تحرکی و داشتن رژیم غذایی نامناسب در مدت کوتاهی اضافه وزن زیادی پیدا کرده باشند اما کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است و برای رسیدن به مقصود باید صبر و حوصله داشته باشند.

Loading