مقابله با وسوسه‌های غذایی

سن: ۳۴ سال
وزن اولیه: ۹۹ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۸ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
ورود من به محیط کار جدید و آشنا شدن با همکاران تازه به طور کلی عادات غذایی‌ام را تحت تاثیر قرار داد. مصرف تنقلات و فست فود جزء برنامه ثابت من و همکارانم بود. مصرف بیش از حد غذاهای شیرین و پرچرب سبب شد در مدت کوتاهی اضافه وزن پیدا کنم. دوستان قدیمی که مرا می‌دیدند از اضافه وزنی که پیدا کرده بودم تعجب می‌کردند. چاقی سبب شده بود اعتماد به نفسم را از دست بدهم و احساس شرمندگی کنم.
به مدت ۲ سال بارها برای کاهش وزن اقدام کردم اما به نتیجه دلخواهی نرسیدم. تا اینکه به علت ریزش مو و خستگی شدیدی که مدتی بود به آن مبتلا شده بودم به پزشک مراجعه کردم و متوجه شدم کم‌کاری تیروئید دارم. می‌دانستم کم‌کاری تیروئید هم می‌تواند وزنم را بیش از این بالا ببرد. به دنبال راه چاره‌ای بودم که از طریق یک برنامۀ تلویزیونی با آقای دکتر فرشچی آشنا شدم. تصمیم گرفتم برای اولین بار به طور جدی برای کاهش وزن اقدام کنم و مشکلات روحی را که به علت چاقی گریبانگیرم شده بود، از بین ببرم.
به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کردم و تحت نظر آقای دکتر فرشچی شروع به اجرای برنامه کاهش وزن کردم. دست کشیدن از تنقلات و غذاهای پرچرب اصلاً کار آسانی نبود. به خصوص اینکه در محیط کار همکارانم هر روز این غذاها را استفاده می‌کردند و من باید به شدت در برابر وسوسه‌های غذایی مقاومت می‌کردم. به همین علت اصلی‌ترین اقدامی که انجام دادم این بود که از منزل غذا می‌بردم تا مجبور نباشم هر نوع غذایی را مصرف کنم.
هرچند سرعت کاهش وزنم به خاطر ناپرهیزی‌هایی که داشتم در ابتدا کمی کند بود اما وقتی به رژیم عادت کردم کاهش وزن بیشتری داشتم و توانستم در مدت ۹ ماه ۲۸ کیلو کاهش وزن داشته باشم. در حال حاضر تنها هدفم رسیدن به وزن ایده‌آل است و امیدوارم بتوانم به زودی به آن دست یابم.

Loading