پیشگیری از دیابت پس از بارداری

سن: ۳۳ سال
وزن اولیه: ۹۵ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۱کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
۲ سال بعد از ازدواجم باردار شدم. به توصیه متخصص زنان اجازه فعالیت بدنی در این دوران را نداشتم. کم تحرکی در کنار عادات غذایی نادرستی که از سال‌ها قبل داشتم سبب شد در دوران بارداری وزنم به صورت غیرقابل باوری افزایش یابد. متاسفانه در این دوران به دیابت بارداری نیز مبتلا شدم.
بعد از تولد پسرم با وجود اینکه امیدوار بودم قند خونم کاهش یابد اما این اتفاق رخ نداد. برای من قابل باور نبود که ممکن است به دیابت مبتلا شوم. به توصیه پزشک درصدد برآمدم وزنم را کاهش دهم تا شاید بتوانم از بروز این واقعه جلوگیری کنم. اما دو نگرانی داشتم. یکی اینکه رعایت رژیم سخت باشد و در طول روز احساس ضعف و گرسنگی داشته باشم و دیگر اینکه رژیم بر روی میزان شیرم تاثیر داشته باشد و حجم آن را کم کند. خیلی در این مورد تحقیق کردم و سرانجام تصمیم گرفتم به آقای دکتر فرشچی که از طریق یک برنامه تلویزیونی با ایشان آشنا شده بودم مراجعه کنم.
در اولین جلسه نگرانی‌های خود را با ایشان در میان گذاشتم. آقای دکتر فرشچی این اطمینان را به من دادند که رژیم غذایی که برای من تنظیم می‌شود روی حجم شیر تاثیر نمی‌گذارد و اگر اراده کافی داشته باشم بعد از مدتی کاملاً به رژیم عادت خواهم کرد. همان طور که ایشان گفته بودند در رژیم غذایی من اگرچه خبری از تنقلات چرب و شیرین نبود اما سرشار از مواد غذایی سالمی بود که برای یک مادر شیرده مفید است. در هفته‌های ابتدایی شروع رژیم برای من که کودک شیرخوار داشتم مصرف وعده‌ها و میان وعده در ساعات منظم و انجام فعالیت بدنی سخت بود. اما کم کم توانستم ساعات غذا خوردنم را به ساعات توصیه شده در رژیم نزدیک کنم. برخی روزها پسرم را در کالسکه گذاشته و به پیاده‌روی می‌رفتم. گاهی نیز در منزل فعالیت بدنی انجام می‌دادم.
در مدت ۳ ماه ۱۱ کیلوگرم کاهش وزن داشتم و خوشبختانه قند خونم نیز به محدوده طبیعی بازگشته بود. هر چند ابتدا با هدف کاهش قند خون به کلینیک نوین مراجعه کردم اما اکنون مصمم هستم تا رسیدن به وزن ایده‌آل رژیم را رعایت کنم.

Loading