چاقی، بیماری قلبی را برایم ارمغان آورده بود.

چاقی، بیماری قلبی را برایم ارمغان آورده بود.

سن: ۴۹ سال
وزن اولیه: ۸۸ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۸ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
چند ماه قبل به دلیل درد قفسه سینه و تنگی نفس که مدت‌ها بود به آن مبتلا شده بودم به پزشک مراجعه کردم. بعد از انجام یک سری معاینات و آزمایشات مشخص شد که چربی در رگ‌های قلبم رسوب کرده و این رگ‌ها در حال بسته شدن است. پزشک داروهای لازم را برایم تجویز کرد و توصیه کرد که حتماً وزن خود را کاهش دهم. او توضیح داد که اضافه وزن به قلبم فشار زیادی وارد می‌کند و سبب می‌شود رگ‌های آن سریع تر مسدود شود و در صورتیکه این وضعیت ادامه یابد احتمال اینکه در آینده نزدیک دچار حمله قلبی شوم بسیار زیاد است. به پیشنهاد همسرم که چند سال قبل از رژیم‌های کلینیک نوین استفاده کرده بود و نتیجه هم گرفته بود به آنجا مراجعه کردم.
اوایل حذف تنقلات شیرین برای من بسیار سخت بود و فکر می‌کردم من هیچ وقت موفق به کنار گذاشتن شیرینی‌جات نخواهم شد. مدام می‌خواستم ناپرهیزی کنم و رژیم را به روز بعد موکول کنم. حقیقت آن بود که من به مصرف شیرینی‌جات بسیار عادت داشتم. به طوریکه اگر شیرینی می‌خریدیم در طی یک روز می‌توانستم نصف جعبه را بخورم و باز هم برای مصرف بقیه آن اشتیاق داشتم. حتی دوست داشتم برای ناهار و شام هم شیرینی بخورم. برای حل این مشکل اولین کاری که کردم این بود که از تمام اعضای خانواده خواستم که از خرید تنقلات شیرین خودداری کنند.
سعی می‌کردم هر وقت هوس مصرف شیرینی می‌کنم خودم را سرگرم کنم تا موضوع را فراموش کنم. به تدریج حجم معده‌ام کمتر شد و علاقه‌ام نیز به مصرف خوراکی‌های شیرین کاهش یافت. کاهش وزنم نیز باعث ایجاد انگیزه‌ام برای ادامۀ رژیم غذایی می‌شد. خوشبختانه تلاش‌هایم نتیجه داد و ۶ ماه مداومت در اجرای رژیم هم باعث کاهش وزنم شد و هم از درد قفسه سینه و تنگی نفس نجاتم داد.

Loading