کاهش وزن بعد از سکته قلبی

سن: ۵۹ سال
وزن اولیه: ۸۸ کیلوگرم
میزان کاهش وزن: ۱۶کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
من در یک خانواده چاق متولد شدم و در تمام دوران زندگی‌ام هم به اضافه وزن مبتلا بوده‌ام. اما بعد از بازنشسته شدن و کاهش فعالیت روزمره‌ام این اضافه وزن تشدید شد. به طوریکه با چند قدم راه رفتن به تنگی نفس مبتلا می‌شدم. گاهی سعی می‌کردم کمی در غذا خوردن خود تجدید نظر کنم، اما هیچ وقت موفق به کاهش وزن چشمگیری نشدم. اما بعد از تجربه سکته قلبی که داشتم بسیار ترسیدم و تصمیم گرفتم وزن کم کنم. همیشه دوست داشتم در دوران سالمندی از بدن سالمی برخوردار باشم و مانند والدینم مجبور به مصرف انواع و اقسام داروها نباشم. اما متاسفانه تا آن موقع اقدامی انجام نداده بودم. سکته قلبی که برایم اتفاق افتاد زنگ خطری برای من بود.
از دخترم خواستم تا کلینیک مطمئنی برای من پیدا کند و او کلینیک رژیم درمانی نوین را پیشنهاد کرد. رژیم‌های کلینیک نوین به صورتی بود که در طول روز احساس گرسنگی نمی‌کردم. تمام مواد غذایی سالم و مورد نیازم را دریافت می‌کردم و به تدریج وابستگی‌ام نسبت به تنقلات شیرین بسیار کم شده بود و می‌توانستم از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنم.
به من توصیه شده بود که حتماً در طول روز فعالیت بدنی و پیاده‌روی داشته باشم. با توجه به بیماری قلبی و تنگی نفس که داشتم نمی‌توانستم فعالیت بدنی شدید انجام دهم، اما سعی می‌کردم به آرامی و در فواصل متعدد پیاده‌روی کنم. خوشبختانه رعایت رژیم و پیاده‌روی سبب شد هم کاهش وزن مناسبی داشته باشم و هم متخصص قلب میزان داروهای مصرفی‌ام را کم کند. اکنون من از نتیجه کار بسیار راضی هستم. اما پشیمانم که چرا قبل از آنکه بیمار شوم برای حفظ سلامتی‌ام اقدامی انجام ندادم.

Loading