کاهش وزن قبل از بلوغ

سن: ۱۰ سال
وزن اولیه: ۴۹ کیلوگرم
میزان کاهش وزن: ۴ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من مانند هر مادری همیشه به آسایش و رضایت فرزندانم اهمیت می‌دهم و سعی می‌کنم بهترین امکانات را برای آنها فراهم کنم. اما گاهی اوقات این دلسوزی‌ها می‌تواند برای بچه‌ها مضر باشد.
دختر من به مصرف تنقلات علاقه فراوانی داشت. من هم به علت مهر مادری هیچ وقت از مصرف این مواد توسط وی جلوگیری نمی‌کردم. این رفتار من سبب شده بود تا دختر ۱۰ ساله‌ام هر روز تنقلات شیرین و بستنی مصرف کند. به طوریکه با این سن کم اضافه وزن و چاقی شکمی داشت. اما من با این تصور که رعایت رژیم رشد او را تحت تاثیر قرار می‌دهد هیچ‌گاه نسبت به کاهش وزن او اقدامی انجام نداده بودم. تا اینکه به صورت کاملاً اتفاقی متوجه شدم کلسترول خونش کمی بالاست. چون در خانواده من و همسرم هر دو سابقه ابتلا به بیماری قلبی وجود دارد بسیار نگران شدم. با دخترم صحبت کردم و برایش توضیح دادم که ادامه این وضعیت می‌تواند سلامتی‌اش را به خطر اندازد.
به پیشنهاد خواهرم به آقای دکتر فرشچی مراجعه کردیم تا رژیمی مناسب دخترم دریافت کنیم. در آنجا آقای دکتر فرشچی برای من توضیح دادند که با توجه به سن کم فرزندم اصلاح تغذیه او مهم‌تر از کاهش وزن است. با اولین رژیمی که در اختیار ما قرار گرفت متوجه شدم هر آنچه برای رشد دختری به سن فرزندم لازم است در رژیم گنجانده شده است. اما خبری از مصرف فست فود و تنقلات نبود. هر چند عدم مصرف تنقلات در ابتدا برای دخترم سخت بود و گاهی بهانه‌گیری می‌کرد اما با تشویق من و همسرم نسبت به ادامه رژیم مصمم می‌شد. البته به پیشنهاد مشاور کلینیک نوین گاهی اوقات می‌توانست در مقادیر کم از تنقلات مورد علاقه‌اش استفاده کند.
من و همسرم برای اینکه رعایت رژیم برای او راحت‌تر شود سعی کردیم ما نیز از خرید و مصرف تنقلات در منزل خودداری کنیم و مانند او در میان وعده‌ها از میوه و سبزیجات استفاده کنیم. رعایت رژیم سبب شد که در پایان ۳ ماه علاوه بر کاهش چربی خون دخترم ۴ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد که به گفته آقای دکتر با توجه به سنش نتیجه بسیار خوبی بود. اما نکته جالب این بود که عدم مصرف تنقلات سبب شد من هم در این مدت ۳-۲ کیلوگرمی کاهش وزن داشته باشم. به همین علت تصمیم دارم خودم نیز در دوره‌های رژیم درمانی نوین شرکت کنم تا با رسیدن به وزن مناسب الگویی برای فرزندانم باشم.

Loading