سن: ۳۸ سال
وزن اولیه: ۱۱۵ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۸ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
من در خانواده‌ای متولد شده‌ام که تقریباً تمام اعضای خانواده‌ام به علت علاقه فراوان به مصرف غذاهای پرکالری چاق هستند. بنابراین به علت وجود همین عادات غذایی که از کودکی در من ایجاد شده بود من هم از سنین کم از چاقی رنج می برده‌ام. همیشه اشتهای خوبی داشتم و زیاد غذا می خوردم و چون این شیوه غذا خوردن در خانواده ما طبیعی بود هیچ گاه از طرف نزدیکان مورد نصیحت یا سرزنش قرار نمی‌گرفتم. تا اینکه به علت وزن بالایی که داشتم به تدریج مشکلات مفصلی برایم پیش آمد. به طوریکه مفاصل زانوهایم به شدت آسیب دیدند و انجام کوچکترین حرکات را برایم دردناک کرده بودند. از اینکه در سنین جوانی به این مشکل مبتلا شده بودم بسیار عصبی بودم. مصرف داروهایی که برای کاهش درد مصرف می‌کردم نیز به شدت کلافه‌ام کرده بود.
خودم به خوبی می‌دانستم که مصرف غذاهای پرچرب و اضافه وزن شدیدی که دارم علت اصلی این مشکلات است. به پیشنهاد متخصص روماتولوژی برای کاهش وزن به آقای دکتر فرشچی مراجعه کردم. همیشه از رژیم گرفتن بیزار بودم اما وقتی دیدم تنها راه بازگشت سلامتی‌ام کاهش وزن است بالاخره خود را راضی کردم تا به اجرای رژیم روی آورم. در ابتدا کمی در رعایت رژیم سهل انگاری می‌کردم و نمی‌توانستم خود را به خوبی با آن تطبیق دهم. اما چون با کاهش وزنی که هرچند اندک در هفته‌های اول داشتم متوجه بهبودی نسبی دردهایم شدم، تصمیم گرفتم از آن به بعد با جدیت بیشتری رژیم را رعایت کنم.
به تدریج و با میزان کم، پیاده‌روی را نیز به برنامه‌ام افزودم. در حال حاضر اجرای رژیم و کاهش وزن ناشی از آن نه تنها باعث شده که بار اضافی از روی مفاصلم برداشته شود، بلکه با مصرف مواد غذایی سالم، مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مفاصل و استخوان‌هایم نیز تأمین می‌شود.

Loading