کاهش وزن پس از بازنشستگی

سن: ۶۴ سال
وزن اولیه: ۸۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من در دوران جوانی از نظر فیزیکی بسیار فعال بودم. به طور منظم ورزش می‌کردم و این باعث شده بود همیشه وزن متعادلی داشته باشم و از نظر جسمی نیز سالم باشم. پس از بازنشستگی نه تنها به شدت از میزان فعالیتم کاسته شد، بلکه به این علت که اکثر ساعات روز را در منزل به سر می‌بردم عادات غذایی‌ام نیز تغییر کرده بوده و به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و پرچرب گرایش پیدا کردم. اینگونه بود که به تدریج بر وزنم اضافه شد.
در مدت یک سال آنقدر چاق شده بودم که هر کس از آشنایان مرا می‌دید در اولین جمله از دیدن تغییرات وزنی‌ام ابراز تعجب می‌کرد. چند بار تصمیم گرفتم که به طور جدی شروع به کم‌خوری کنم، اما از آنجا که خودم بدون برنامه اقدام می‌کردم، هر بار آنقدر سخت و افراطی رژیم می‌گرفتم که بیش از یک هفته نمی‌توانستم آن را ادامه دهم و دوباره به روال سابق خود بازمی‌گشتم. به همین دلیل پس از مدتی رعایت نمودن همه چیز را رها می‌کردم و به روال عادی غذا خوردن خود بازمی‌گشتم، تا اینکه بر اثر چاقی اسید اوریک خونم افزایش یافت. این مشکل سبب شد برای تغییر الگوی زندگی خود به آقای دکتر فرشچی مراجعه کنم.
با شروع دوره رژیم تنها از بابت این نکته خود را سرزنش می‌کردم که چرا زودتر و پیش از اینکه سلامتی‌ام را از دست دهم اقدام به دریافت مشاوره تخصصی ننمودم و خودسرانه اقدام به کم‌خوری‌های غیراصولی نمودم. در واقع اگر آن موقع می‌دانستم که به راحتی می‌توان با رعایت رژیمی اصولی به کاهش وزن دست یافت هرگز دست روی دست نمی‌گذاشتم تا سلامتی‌ام از دست برود.

Loading