کاهش وزن گروهی

سن: ۳۶ سال
وزن اولیه: ۷۹ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
من و دو نفر از دوستانم سال‌ها بود که آرزوی رسیدن به وزن ایده‌آل را داشتیم. برای رسیدن به این آرزو تمام راه‌ها را امتحان کرده بودیم. از مصرف انواع دمنوش‌ها گرفته تا انواع رژیم‌های چند روزه و چند هفته‌ای. اما نه تنها هیچ کدام موفق به کاهش وزن نشدیم، بلکه روز به روز به وزنمان افزوده می‌شد. در نهایت به توصیه خواهر یکی از دوستان برای کاهش وزن به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کردیم. چند هفته اول کمی رعایت رژیم سخت بود. ما عادت داشتیم که در هر ساعتی و بدون برنامه مشخصی هر آنچه داشتیم یا می‌دیدیم را بخوریم. مهم‌ترین تغییری که رژیم‌های کلینیک نوین در ما سه نفر ایجاد کرد نظم در غذا خوردن و مصرف میان وعده بود.
مصرف میان وعده‌های سالم مانند انواع میوه و سبزی از گرسنه شدن ما در طول روز جلوگیری می‌کرد و این امکان را به ما می‌داد که به راحتی و بدون احساس گرسنگی مصرف تنقلات شیرین و پرکالری را کنار بگذاریم. در گذشته هیچ کدام از ما سر وقت غذا نمی‌خوردیم. بلکه هر وقت گرسنه می‌شدیم هر چه در دسترس‌مان بود را مصرف می‌کردیم. اما بعد از شرکت در دوره‌های رژیم درمانی نوین هر روز برای غذا خوردن‌مان برنامه‌ریزی می‌کردیم. این کار باعث می‌شد که مواد غذایی را از قبل آماده کنیم و مجبور به مصرف هر نوع غذایی نشویم. در هنگام خرید هم طبق برنامه رژیم لیستی تهیه می‌کردیم و تنها همان مواد غذایی را تهیه می‌کردیم و از خرید سایر خوراکی‌ها خودداری می‌کردیم.
اکنون می‌دانیم چاقی چیزی جز نتیجه رفتارها و باورهای نادرست در غذا خوردن نیست. چاقی مشکلی است که با مصرف دارو و رژیم‌های کوتاه مدت برطرف نمی‌شود. برای رهایی از این مشکل باید در سبک غذا خوردن خود تجدید نظر کنید.

Loading