خواب و تاثیر آن بر وزن

میزان ساعاتی که در طول شب می‌خوابید بر روی وزن شما اثر می‌گذارد. اما چگونه خواب ناکافی سبب افزایش وزن می‌شود؟
به دلایلی که هنوز به خوبی مشخص نشده خواب بسیار کم با اضافه وزن و ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. یک نظریه آن است که …

افراد موفق

آخرین مقالات

هر نیم ساعت یکبار از جای خود برخیزید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در بسیاری از کشورها افراد بزرگسال بیشتر ساعات روز بی‌تحرک بوده و نشسته‌اند. تحقیقات نشان داده نشستن طولانی مدت خطر مرگ زود هنگام ناشی از تمام علل را افزایش می‌دهد. در این پژوهش اطلاعات ۷۹۸۵ نفر با حداقل ۴۵ سال سن جمع‌آوری شد….

سبک زندگی اثر ژن‌ها در بروز چاقی را کاهش می‌دهد.

خطر ابتلا به چاقی تحت تاثیر دو عامل یعنی ژن‌ها و سبک زندگی قرار دارد. در مطالعه‌ای محققان نشان دادند که خطر ژنتیکی ابتلا به چاقی تحت تاثیر سبک زندگی فرد قرار می‌گیرد. در این مطالعه تاثیر عوامل مختلف مرتبط با سبک زندگی مانند رژیم غذایی، سیگار…..

ارتباط چاقی با ساعت درونی بدن

افزایش وزن و چاقی یک بیماری همه‌گیر و پیچیده است. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بین رژیم غذایی نامناسب و بالا بودن چربی بدن ارتباط وجود دارد. از سوی دیگر، غذا خوردن در آخرین ساعات روز نیز عامل خطری برای افزایش وزن به شمار می‌رود. با این حال، تاثیر ساعت درونی بدن فرد…

کافئین و خطر مرگ در زنان مبتلا به دیابت

چای و قهوه هر دو برای سلامتی مفید هستند. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که دریافت کافئین به خصوص برای زنان مبتلا به دیابت سودمند است. در این بیماران مصرف یک لیوان در روز قهوه خطر مرگ را بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. در این تحقیق ۱۵۶۸ زن و ۱۴۸۴ مرد مبتلا به دیابت بررسی شده …

بهبود علائم آسم با رژیم غذایی سالم و ورزش

آسم یک بیماری شایع و مزمن می‌باشد که افراد برای کنترل علائم به مصرف روزانه داروها اکتفا می‌کنند و از ترس تشدید علائم از ورزش پرهیز می‌نمایند. درحالیکه تحقیقات جدید نشان می‌دهد ورزش همراه با رژیم غذایی سالم می‌تواند به بیماران کمک کند تا کنترل بیشتری بر روی….

محبوب ترین مقالات

قند خون دیابتی ها چقدر باید باشد؟

همان طور که می دانید دیابت یک بیماری متابولیک است که در طی سالیان اخیر شیوع پیشرونده ای پیدا کرده است. کنترل این بیماری با توجه به شیوع آن حتی در سنین جوانی، مقوله پیچیده ای است، زیرا عوامل بسیاری در کنترل و زندگی با این بیماری دخیل هستند.

چگونه بدون رژیم، لاغر شویم؟ (۱)

خیلی از افرادی که سال ها رژیم لاغری گرفته اند، از این کلمه متنفرند و وقتی به آنان توصیه می شود که رژیم کاهش وزن داشته باشید، می گویند سال هاست که رژیم لاغری دارند، ولی نتیجه ای نمی گیرند.
اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، حتما به دنبال راهی برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری می باشید.
قدم های عملی ذیل شما را در این راه کمک می نمایند…

ده عادتی که به کاهش وزن کمک می کند

خیلی از افراد چاق بدنبال راه حلی برای مشکل چندین ساله افزایش وزن خود می گردند. در این راه چه بسا راه حلهای معجزه آمیزی که با زندگی معمول در تضاد است را نیز امتحان می نمایند. اما واقعیت آنست که سنگ بزرگ علامت نزدن است، بلکه باید بدانیم ایجاد تغییرات کوچک می تواند منجر به ایجاد تفاوت های بزرگ شود . تمام بحث کنترل وزن، ایجاد تغییرات کوچکی است که بتوان برای همیشه با آنها زندگی کرد .

آشپزی رژیمی

پاستا بروکلی و پنیر پارمسان

طرز تهیه: روغن را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر را به آن اضافه کرده و ۲-۱ دقیقه تفت دهید. بروکلی و پاستا را اضافه…

سالاد والدروف

سس مایونز، ماست، شکر و آب لیموترش را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس تکه های سیب، کرفس، گردو و میوه های خشک را به آن اضافه کرده و بهم بزنید.…